Pannónia P12
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Motor | név = Pannónia P12 | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | …”) |
|||
(4 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
6. sor: | 6. sor: | ||
| gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | | gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | ||
| gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | ||
- | | év = 1974- | + | | év = 1974-1975<!-- tól-ig --> |
| darabszám = <!-- teljes darabszám --> | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
40. sor: | 40. sor: | ||
* A hátsó rugóstag döntött helyzetben került beépítésre, mely javította a hátsó rugózás karakterisztikáját. | * A hátsó rugóstag döntött helyzetben került beépítésre, mely javította a hátsó rugózás karakterisztikáját. | ||
* Alacsonyabb lett a vezetési pozíció, ami jobb stabilitást biztosítot a Pannónia P12-nek. | * Alacsonyabb lett a vezetési pozíció, ami jobb stabilitást biztosítot a Pannónia P12-nek. | ||
- | * A sebességmérő óra kikerült a fényszóróházból, | + | * A sebességmérő óra kikerült a fényszóróházból, a gyújtáskapcsoló pedig a P20-21-hez hasonlóan a bal vázcsőre került és víztől védett, különálló tokozást kapott. |
+ | == Pannónia P12 vidók == | ||
- | == Pannónia | + | ==== Pannónia P12 restaurálás előtti állapotban, első indítás ==== |
+ | |||
+ | <youtube>6C2mRQJf52Y</youtube> | ||
+ | |||
+ | == Pannónia P12 források, hivatkozások == | ||
* Pannóni P12 motorkerékpár használati és kezelési útmutatója (Csepeli Vas- és Fémművek Motorkerékpárgyára, 1974) | * Pannóni P12 motorkerékpár használati és kezelési útmutatója (Csepeli Vas- és Fémművek Motorkerékpárgyára, 1974) |
A lap jelenlegi, 2011. február 19., 03:23-kori változata
Pannónia P12 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Csepeli Motorkerékpárgyár |
Gyártás helye | Magyarország, Budapest, Csepel |
Gyártás éve | 1974-1975 |
Kategória | túramotor |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2090 mm |
Szélesség | 700 mm |
Magasság | 1080 mm |
Tömeg | 135 kg |
Tengelytáv | 1390 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | liter |
Teljesítmény | |
Motor | 247 cm3 |
Felépítés | 1 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 68x68 mm), keverékolajozás (1/20 arány) |
Váltó | 4 fokozatú (lábbal kapcsolható) |
Teljesítmény | 16,5 LE (4750 f/min) |
Átlagfogyasztás | 4 liter (70km/h sebesség mellett) |
Max. sebesség | 110 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Pannónia |
Tartalomjegyzék |
Pannónia P12 típustörténet
A Pannónia P12 1974-ben jelent meg, a Csepeli Motorkérékpárgyár korabeli tájékoztatása szerint ez a típus a Pannónia T5 H és a Pannónia P10 H kvintesszenciájának tekinthető, műszaki paraméterei e két utóbbi típus előnyös tulajdonságait egyesíti magában.
A jelentősebb módosítások a következők (a Pannóni P12 felhasználói útmutató alapján):
- Az 1,5-2 LE teljesítménynövekedést a henger-dugattyú vezérlés módosításával érték el, teljesen új felépítésű a kipufogó-hangtompító dob is.
- Az első és hátsó kerék csökkentett mérete javítja a motorkerékpár stabilitiását, fokozza a fordulékonyságot.
- A hátsó rugóstag döntött helyzetben került beépítésre, mely javította a hátsó rugózás karakterisztikáját.
- Alacsonyabb lett a vezetési pozíció, ami jobb stabilitást biztosítot a Pannónia P12-nek.
- A sebességmérő óra kikerült a fényszóróházból, a gyújtáskapcsoló pedig a P20-21-hez hasonlóan a bal vázcsőre került és víztől védett, különálló tokozást kapott.
Pannónia P12 vidók
Pannónia P12 restaurálás előtti állapotban, első indítás
Pannónia P12 források, hivatkozások
- Pannóni P12 motorkerékpár használati és kezelési útmutatója (Csepeli Vas- és Fémművek Motorkerékpárgyára, 1974)
- Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970)