Danuvia
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Oldtimer Danuvia modellek) |
(szerkeszt) |
||
(31 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Danuvia | | név = Danuvia | ||
- | | logo = Danuvia-logo. | + | | logo = Danuvia-logo.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Danuvia Szerszámgépgyár |
| alapítva = 1955 | | alapítva = 1955 | ||
- | | alapító = A | + | | alapító = A Magyar Állam |
| megszűnt = 1967 | | megszűnt = 1967 | ||
| székhely = Magyarország, Budapest, Zugló | | székhely = Magyarország, Budapest, Zugló | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = www.danuvia125.hu |
}} | }} | ||
+ | == Veterán Danuvia márkatörténet == | ||
+ | [[Fájl:white_poster.jpg|frame|left|'''Danuvia White''']] | ||
+ | A '''Danuvia''' eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as [[Csepel]] motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]] ki tudja szolgálni a növekvő [[Pannónia TL]] gyártási igényeit. | ||
- | A | + | A Danuvia gyártósorról 1955-ben jött le az első [[Danuvia 125]] széria, 1957-ben pedig megjelent a továbbfejlesztett változat, mely erősebb, ugyanakkor kevésbé torkos, de azonos hengerűrtartalommal bíró erőforrással rendelkezett. |
- | A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt az ún. „szürke széria” | + | A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt a [[Danuvia DMV-125]], vagyis az ún. „szürke széria” |
- | A Danuvia – | + | A Danuvia – a már említett műszaki problémáknak okán – leginkább a belpiacon fogyott, bár jutott belőle exportra is. A gyűjtők körében éppen ezek, pontosabban az elsősorban exportra gyártott [[Danuvia White]] típusjelzéssel ellátott modellek ma a legértéksebbek. A Danuvia White az amerikai [[White Motorcycle]]-el kötött üzlet révén jött létre két típusváltozatban, de mindössze 100 példány jutott el a tengerentúlra. A Danuvia motorok gyártása egyébként már 1966-ban megszűnt, a Danuvia Szerszámgépgyár ezt követően állította elő a White verziókat. Összesen közel 160 ezer Danuvia készült a zuglói üzemben. |
2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát. | 2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát. | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Danuvia_sor_003.jpg|740px|center]] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Oldtimer Danuvia modellek == | == Oldtimer Danuvia modellek == | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 4px gold" | ||
+ | |-bgcolor="beige" | ||
+ | | | ||
+ | * [[Danuvia D-Csepel]] | ||
+ | ** (1955-1958) | ||
+ | * [[Danuvia 125|Danuvia DV-125]] | ||
+ | **(1955-1967) | ||
+ | * [[Danuvia DMV-125]] | ||
+ | **''(Szürke széria)'' | ||
+ | ** (1963-1966) | ||
+ | * [[Danuvia White]]''(export)'' | ||
+ | **(1967) | ||
+ | |[[Fájl:Danuvia125_002.jpg|600px]] | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
- | + | == Kapcsolódó Danuvia fotók == | |
- | + | [[Fájl:Danuvia-dv-125-11.jpg|480px|center]] | |
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
- | == | + | == Danuvia és egy kis Csepel, videótéka == |
+ | <youtube>TnRynIxKIAM</youtube> | ||
+ | |||
+ | <youtube>6KgBppK-lAs</youtube> | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | == Kapcsolódó Danuvia hivatkozások == | ||
+ | {{commonskat|Csepel motorcycles}} | ||
+ | * [http://www.danuvia125.hu Danuvia 125 rajongói oldal és Danuvia Motorbarátok Köre] | ||
+ | * [http://www.marotimotor.hu/content/content_25.html Maróti Motorkerékpár Gyűjtemény] | ||
* [http://www.danuvia.hu Az újáéledő márka hivatalos weboldala] | * [http://www.danuvia.hu Az újáéledő márka hivatalos weboldala] | ||
* [http://www.vezess.hu/magazin/danuvia_dv_125_zuglo/182/ Danuvia DV 125 a Vezess.hu oldalán] | * [http://www.vezess.hu/magazin/danuvia_dv_125_zuglo/182/ Danuvia DV 125 a Vezess.hu oldalán] | ||
- | |||
== Kapcsolódó Danuvia szakirodalom == | == Kapcsolódó Danuvia szakirodalom == | ||
+ | * Danuvia 125 használati és kezelési útmutató (Danuvia Szerszámgépgyár) | ||
+ | * Kóris István - Tálas Tamás: A Danuvia motorkerékpárok története | ||
+ | * Ocskay Zoltán - Varró Ferenc: D-Csepel, Danuvia | ||
+ | * [http://www.marotikonyvker.hu/products/product_6123.html Dr. Kovács Miklós: Magyar Motorkerépárok (Maróti Könyvkiadó)] | ||
- | + | {|align="center" style="border:inset 6px gray" | |
- | + | |- | |
+ | |style="border:inset 3px silver"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="lightgray" style="border:inset 3px silver"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Danuvia]] | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] | ||
[[Kategória:Magyarország]] | [[Kategória:Magyarország]] | ||
- | <meta name="keywords" content="Danuvia, | + | <meta name="keywords" content="Danuvia, Danuvia motorok, Danuvia márkatörténet"></meta> |
<meta name="description" content="Danuvia motor - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Danuvia motor - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2016. március 20., 16:47-kori változata
Danuvia | |
Danuvia Szerszámgépgyár | |
Alapítva | 1955 |
Alapító | A Magyar Állam |
Megszűnt | 1967 |
Székhely | Magyarország, Budapest, Zugló |
A(z) Danuvia weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Danuvia márkatörténet
A Danuvia eredetileg szerszámgépgyárként működött az 50-es években, az itt előállított szerszámok híresek voltak megbízhatóságukról. A gyár 1954-ben kapott „plusz feladatot”, a 125 cm3-as Csepel motorkerékpárok gyártása ekkor került át a zuglói üzembe, mégpedig azért, hogy a Csepeli Motorkerékpárgyár ki tudja szolgálni a növekvő Pannónia TL gyártási igényeit.
A Danuvia gyártósorról 1955-ben jött le az első Danuvia 125 széria, 1957-ben pedig megjelent a továbbfejlesztett változat, mely erősebb, ugyanakkor kevésbé torkos, de azonos hengerűrtartalommal bíró erőforrással rendelkezett.
A gyártás során folyamatosan akadtak problémák, hol a beszállítók késtek, hol az előirányzott gyártási szám teljesítéséhez szükséges alkatrész-mennyiség nem volt összehangolva. A Danuviák jól fogytak, 1960-ban gazdára talált a 100 ezredik darab, ám műszaki problémák is akadtak, korabeli beszámolók szerint leginkább a motor túlmelegedése, valamint az elégtelen rugózás okozott gondot, melyeket a gyár garancia keretében igyekezett orvosolni, illetve ezzel párhuzamosan egy új, D-62-es kódnéven futó széria fejlesztésébe is belekezdett, mely nem került piacra. A DV 125 azért átesett egy, elsősorban a külcsínt, illetve a rugózási problémákat részben megoldó frissítésen, ez volt a Danuvia DMV-125, vagyis az ún. „szürke széria”
A Danuvia – a már említett műszaki problémáknak okán – leginkább a belpiacon fogyott, bár jutott belőle exportra is. A gyűjtők körében éppen ezek, pontosabban az elsősorban exportra gyártott Danuvia White típusjelzéssel ellátott modellek ma a legértéksebbek. A Danuvia White az amerikai White Motorcycle-el kötött üzlet révén jött létre két típusváltozatban, de mindössze 100 példány jutott el a tengerentúlra. A Danuvia motorok gyártása egyébként már 1966-ban megszűnt, a Danuvia Szerszámgépgyár ezt követően állította elő a White verziókat. Összesen közel 160 ezer Danuvia készült a zuglói üzemben.
2008-ban jött létre a Danuvia Motor Crafts Kft., a vállalkozás célja, hogy felélessze a Danuvia márkát.
Oldtimer Danuvia modellek
|
Kapcsolódó Danuvia fotók
Danuvia és egy kis Csepel, videótéka
Kapcsolódó Danuvia hivatkozások
- Danuvia 125 rajongói oldal és Danuvia Motorbarátok Köre
- Maróti Motorkerékpár Gyűjtemény
- Az újáéledő márka hivatalos weboldala
- Danuvia DV 125 a Vezess.hu oldalán
Kapcsolódó Danuvia szakirodalom
- Danuvia 125 használati és kezelési útmutató (Danuvia Szerszámgépgyár)
- Kóris István - Tálas Tamás: A Danuvia motorkerékpárok története
- Ocskay Zoltán - Varró Ferenc: D-Csepel, Danuvia
- Dr. Kovács Miklós: Magyar Motorkerépárok (Maróti Könyvkiadó)