ISO Rivolta
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = ISO Rivolta | logo = Fájl:Iso_Rivolta_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1953 | alapító = Renzo Rivolta | megszű…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = ISO Rivolta | | név = ISO Rivolta | ||
- | | logo = | + | | logo = Iso_Rivolta_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. | + | Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte. |
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta. | A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta. |
A lap 2010. május 25., 11:04-kori változata
ISO Rivolta | |
Alapítva | 1953 |
Alapító | Renzo Rivolta |
Megszűnt | 1974 |
Székhely | Bresso, Olaszország |
Veterán márkatörténet
Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az Isothermos nevű cég, melynek alapítója, Renzo Rivolta a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte.
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az Iso Rivoltat. Az autót Bertone tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a Chevrolett adta.
Egy évvel később jelent meg a szintén Bertone tervezte Iso Grifo. A gyár 1977-ben – az olajválság után – zárta be kaput, habár az alapító fia a 90-es évek elején megpróbálta feltámasztani a márkát, sikertelenül.
Veterán ISO Rivolta autók
- Iso Isetta (1953-1955)
- Iso Rivolta IR 300 (1962-1968)
- Iso Rivolta IR 340 (1962-1970)
- Iso Rivolta Grifo A3C Strada (Bizzarrini) (1963-1965)
- Iso Rivolta Grifo GL 300 (1965-1968)
- Iso Rivolta Grifo GL 365 (1965-1968)
- Iso Rivolta Grifo 7 Litri (1968-1970)
- Iso Rivolta Fidia IR 10 (1986-1972)
- Iso Rivolta Fidia IR 10 (1972-1974)
- Iso Rivolta Lele IR 6 (1969-1972)
- Iso Rivolta Lele IR 6 (1972-1974)