Invicta
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Invicta | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1925 | alapító = Noel Macklin | megszűnt = 1950 | székhely = Anglia | jelmon…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
- | | név = Invicta | + | | név = Invicta (Invicta Car Co.) |
- | | logo = | + | | logo = [[Fájl:Invicta_logo.gif]] |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = A felfrissített Invicta embléma. |
| alapítva = 1925 | | alapítva = 1925 | ||
| alapító = Noel Macklin | | alapító = Noel Macklin |
A lap 2010. május 25., 10:52-kori változata
Invicta (Invicta Car Co.) | |
Alapítva | 1925 |
Alapító | Noel Macklin |
Megszűnt | 1950 |
Székhely | Anglia |
Veterán márkatörténet
Nem volt túl szerencsés az Invicta, hiszen mire növekedni kezdtek volna a brit autógyár eladásai, a recesszió, majd pillanatnyi fellendülés után az II. világháború közbeszólt, így a gyártás 1936-tól 1946-ig szünetelt.
Ezt követően jelent meg a 3 literes, független felfüggesztéssel rendelkező, autómata váltós(!) Invicta Black Prince, a rendkívül kifinomult technikához társuló magas árat azonban a háború után egyszerűen nem tudták megfizetni, mindössze 16 darab kelt. A gyár 1950-ben zárt be, a céget a Frazer Nash tulajdonosai vették meg.
A márkát a 2000-es évek elején támasztották fel, ekkor mutatták be az Invicta S1 modellt.
Veterán Invicta autók
- Invicta "Doctor's coupé" (1927-n.a.)
- Invicta A-Type (1930-1934)
- Invicta S-Type (1931-1934)
- Invicta Black Prince (1946-n.a.)