Colin Chapman
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(info) |
(vázlat szerk) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Emberek | {{Emberek | ||
| név = Colin Chapman | | név = Colin Chapman | ||
- | | kép = | + | | kép = Colin Chapman (1965).jpg |
| képméret = | | képméret = | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Colin Chapman (1965-ös fényképe) |
| született = 1928. május 19. London, Anglia | | született = 1928. május 19. London, Anglia | ||
- | | elhunyt = | + | | elhunyt = 1982. december 16. (54 évesen) |
- | | kapcsolódó márka = Lotus | + | | kapcsolódó márka = Lotus Engineering Ltd., Lotus Cars Ltd., |
| híres munkák = | | híres munkák = | ||
| innováció = | | innováció = | ||
}} | }} | ||
+ | == Colin Chapman rövid életrajza == | ||
Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt. | Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt. | ||
A lap 2016. február 4., 10:23-kori változata
Colin Chapman | |
Colin Chapman (1965-ös fényképe) | |
Született | 1928. május 19. London, Anglia |
Elhunyt | 1982. december 16. (54 évesen) |
Kapcsolódó márka | Lotus Engineering Ltd., Lotus Cars Ltd., |
Colin Chapman rövid életrajza
Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt.
1952-ben megalapította a Lotus Engineering Ltd.-t, a Lotus sportautómárkát, amely ma is működik. 1954-ben ebből vált ki a Team Lotus, amely különböző motorsportágakban vett részt, köztük a Formula–1-ben, a Le Mans-i 24 órás versenyen az indianapolisi 500 mérföldes versenyeken is. Az 1968-as Series 3 Lotus Seven továbbfejlesztett változatát, a Caterham 7-t a Caterham Cars gyártja majd, előreláthatólag 2011-től.[1]
Chapman építészetet tanult a Londoni Egyetemen, végül repüléstechnikát az University Air Squadron-on.
Több újításával forradalmasította a versenyautók építését. Legfontosabb találmánya volt a Monocoque-karosszéria az 1960-as években, az ék alakú karosszéria a '70-es évek elején, a wing carok az 1970-es évek vége felé, a ikerkasztnis Lotus 88 és az aktív felfüggesztés. Csapata hét alkalommal lett konstruktőri világbajnok a Formula–1-ben. 1982. december 16-án, mindössze 54 évesen halt meg szívrohamban.