Colin Chapman

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(info)
(vázlat szerk)
1. sor: 1. sor:
{{Emberek
{{Emberek
| név = Colin Chapman
| név = Colin Chapman
-
| kép =  
+
| kép = Colin Chapman (1965).jpg
| képméret =  
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Colin Chapman (1965-ös fényképe)
| született = 1928. május 19. London, Anglia
| született = 1928. május 19. London, Anglia
-
| elhunyt =  
+
| elhunyt = 1982. december 16. (54 évesen)
-
| kapcsolódó márka = Lotus Car Ltd.,
+
| kapcsolódó márka = Lotus Engineering Ltd., Lotus Cars Ltd.,
| híres munkák =  
| híres munkák =  
| innováció =  
| innováció =  
}}
}}
 +
== Colin Chapman rövid életrajza ==
Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt.
Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt.

A lap 2016. február 4., 10:23-kori változata

Colin Chapman
Colin Chapman (1965).jpg
Colin Chapman (1965-ös fényképe)
Született1928. május 19. London, Anglia
Elhunyt1982. december 16. (54 évesen)
Kapcsolódó márkaLotus Engineering Ltd., Lotus Cars Ltd.,


Colin Chapman rövid életrajza

Anthony Colin Bruce Chapman (Richmond, Surrey grófság, Egyesült Királyság, 1928. május 19. – 1982. december 16.) egy angol versenyautó-konstruktőr volt.

1952-ben megalapította a Lotus Engineering Ltd.-t, a Lotus sportautómárkát, amely ma is működik. 1954-ben ebből vált ki a Team Lotus, amely különböző motorsportágakban vett részt, köztük a Formula–1-ben, a Le Mans-i 24 órás versenyen az indianapolisi 500 mérföldes versenyeken is. Az 1968-as Series 3 Lotus Seven továbbfejlesztett változatát, a Caterham 7-t a Caterham Cars gyártja majd, előreláthatólag 2011-től.[1]

Chapman építészetet tanult a Londoni Egyetemen, végül repüléstechnikát az University Air Squadron-on.

Több újításával forradalmasította a versenyautók építését. Legfontosabb találmánya volt a Monocoque-karosszéria az 1960-as években, az ék alakú karosszéria a '70-es évek elején, a wing carok az 1970-es évek vége felé, a ikerkasztnis Lotus 88 és az aktív felfüggesztés. Csapata hét alkalommal lett konstruktőri világbajnok a Formula–1-ben. 1982. december 16-án, mindössze 54 évesen halt meg szívrohamban.

További információk