DAF
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→DAF variomatic fokozatmentes váltó: szerk) |
(→DAF személygépkocsi gyártás: szöveg) |
||
39. sor: | 39. sor: | ||
A DAF Variomatic az 1958-as Autószalonon került bemutatásra Amsterdam-ban (NL). A reakció a sajtó és a közönség részéről elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmesen elszállít négy embert és csomagjaikat, gazdaságos és automata révén, nagyon könnyű vezetni. | A DAF Variomatic az 1958-as Autószalonon került bemutatásra Amsterdam-ban (NL). A reakció a sajtó és a közönség részéről elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmesen elszállít négy embert és csomagjaikat, gazdaságos és automata révén, nagyon könnyű vezetni. | ||
- | Az egyszerűség és a Variomatic teljesen automata váltó, elérhető áron, népszerűvé tette az átlagemberek körében. Eddig az automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autókban kerültek beépítésre. Továbbá a hagyományos automata sebességváltók nem voltak igazán hatékonyak. | + | Az egyszerűség és a Variomatic teljesen automata váltó, mindez elérhető áron, népszerűvé tette az átlagemberek körében a kifejezetten kis-kategóriás autót. Eddig az automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autókban kerültek beépítésre. Továbbá a hagyományos automata sebességváltók nem voltak igazán hatékonyak. A fokozatmentes, egyszerűen kezelhető, könnyen javítható, olcsó automata váltó csábítása sokakat vonzott. |
- | Az első DAF | + | Az első DAF 1959-ben jelent meg az utcákon, egy 600 ccm-es, léghűtéses kéthengeres boxermotoros erőforrással. Ez a motorkonstrukció maradt (később 746ccm-re bővítve, DAF 33) 1975-ig. |
- | A motor | + | A motor teljesítményét 1967-ben, a 850ccmáes változat bevezetésével a DAF 44-nél megnövelték, és 1975-ig gyártották a DAF 46 változatot. |
[[Fájl:Daf55marathon1971-01.jpg|420px|left]] | [[Fájl:Daf55marathon1971-01.jpg|420px|left]] | ||
- | 1968-ban | + | 1968-ban indult a DAF 55 változat, amely a Renault 1108cc vízhűtéses motorját örökölte meg. Ez az autó ugyanazokkal az alapvető karosszéria kialakításokkal készült, mint a 44, de a nagyobb motor bevezetésével a DAF több vásárlót próbált megkörnyékezni. |
- | DAF | + | A DAF folytatta a léghűtéses autók gyártását, emellett az 55, majd később a 66 (amely felváltotta a 55-t 1972-ben) már a Renault 1300 ccm-es változatát kapta. A váltó még természetesen Variomatic erőátvitel, de a hátsó felfüggesztést áttervezik és egy de-Dion keresztmerevítő lengőkar/tag kerül beépítésre. |
- | Miután a | + | Miután a Volvo átveszi, a DAF modellek eltűnnek a piacról, kivéve a DAF 46-ot, illetve a 66-os modellt felváltja a Volvo 66. |
- | + | 1976-ban a Volvo elindította a Volvo 343 szériát, ami eredetileg, mint DAF 77 volt előírányozva. A Volvo 343-ben fejlesztése a Volvo 340/360 tartományban folytatódott 1992-ig, a variomatic váltóval szerelt kisautók tekintetében. | |
== DAF variomatic fokozatmentes váltó == | == DAF variomatic fokozatmentes váltó == |
A lap 2015. április 12., 14:06-kori változata
DAF | |
DAF 1928 - Hollandia | |
Alapítva | 1958 |
Alapító | DAF Trucks |
Megszűnt | 1975 |
Székhely | Hollandia |
A(z) DAF weboldala |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
A Volvo által 1975-bem bekebelezett DAF igazi kuriózummal rukkolt elő indulásakor, hiszen bemutatta a fokozatmentes automata váltót (Variomatic system), melynek továbbfejlesztett változata ma már minden robogóban megtalálható.
Veterán DAF autók
- Daf 600 (1959-1961)
- Daf 750 (1961-1963)
- Daf Daffodil (Typ 29) (1961-1967)
- Daf Daffodil (Typ 30/31) (1963-1966)
- Daf Daffodil (Typ 32) (1966-1967)
- Daf 33 (1967-1974)
- Daf 44 (1966-1974)
- Daf 55 (1967-1972)
- Daf 55 Coupé (1968-1972)
- Daf 66 Marathon 1300 (1973-1975)
- Daf 66 GL (1973-1975)
DAF személygépkocsi gyártás
Szerkesztés alatt!! A DAF Variomatic az 1958-as Autószalonon került bemutatásra Amsterdam-ban (NL). A reakció a sajtó és a közönség részéről elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmesen elszállít négy embert és csomagjaikat, gazdaságos és automata révén, nagyon könnyű vezetni.
Az egyszerűség és a Variomatic teljesen automata váltó, mindez elérhető áron, népszerűvé tette az átlagemberek körében a kifejezetten kis-kategóriás autót. Eddig az automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autókban kerültek beépítésre. Továbbá a hagyományos automata sebességváltók nem voltak igazán hatékonyak. A fokozatmentes, egyszerűen kezelhető, könnyen javítható, olcsó automata váltó csábítása sokakat vonzott.
Az első DAF 1959-ben jelent meg az utcákon, egy 600 ccm-es, léghűtéses kéthengeres boxermotoros erőforrással. Ez a motorkonstrukció maradt (később 746ccm-re bővítve, DAF 33) 1975-ig.
A motor teljesítményét 1967-ben, a 850ccmáes változat bevezetésével a DAF 44-nél megnövelték, és 1975-ig gyártották a DAF 46 változatot.
1968-ban indult a DAF 55 változat, amely a Renault 1108cc vízhűtéses motorját örökölte meg. Ez az autó ugyanazokkal az alapvető karosszéria kialakításokkal készült, mint a 44, de a nagyobb motor bevezetésével a DAF több vásárlót próbált megkörnyékezni.
A DAF folytatta a léghűtéses autók gyártását, emellett az 55, majd később a 66 (amely felváltotta a 55-t 1972-ben) már a Renault 1300 ccm-es változatát kapta. A váltó még természetesen Variomatic erőátvitel, de a hátsó felfüggesztést áttervezik és egy de-Dion keresztmerevítő lengőkar/tag kerül beépítésre.
Miután a Volvo átveszi, a DAF modellek eltűnnek a piacról, kivéve a DAF 46-ot, illetve a 66-os modellt felváltja a Volvo 66.
1976-ban a Volvo elindította a Volvo 343 szériát, ami eredetileg, mint DAF 77 volt előírányozva. A Volvo 343-ben fejlesztése a Volvo 340/360 tartományban folytatódott 1992-ig, a variomatic váltóval szerelt kisautók tekintetében.
DAF variomatic fokozatmentes váltó
A Variomatic volt az agy gyermeke Dr. Hub van Doorne (van Doorne a Automobiel FABRIEKEN - DAF), és folyamatosan változtatható arányaiban - nem volt észrevehető sebességváltást. A csigák az átviteli kiterjesztett és szerződött, attól függően, hogy a sebesség, útviszonyok, valamint a vezetőoldali kereslet automatikusan. Műnél, hogy a hátsó kerekek továbbították gumi-kompozit szíjak. Ez lett az úgynevezett "autó száz fogaskerekek", és "a legegyszerűbb modell a világon vezetni". Volt egy váltókart az első ülések között - egyszerűen tolja előre menni előre és hátra, hogy menjen vissza! És mint minden más automatikus autó, már csak két pedál - gáz- és fékpedál.
DAF koncepciók, érdekességek, autósport
Koncepció autók a DAF laborból
- Siluro by Michelotti
- OSI - DAF city car
- Kalmar - A Svéd Posta számára
- Kini - Egy vidám szabadidő-autó
Autósport
- DAF 55 Marathon
- DAF 55 F3 race car
- DAF Huron Touring race car
Kapcsolódó hivatkozások
- Klasszikus DAF-ok (angol, holland)
- DAF történelem röviden
- Registry for Fiat Shellette and Fiat Jolly MicroCars
- Daf Club Nederland Official Dutch Daf and other variomatic cars owners club
- The (official) DAF museum, Eindhoven (site in Dutch) — complete with "DAFeteria" for refreshments
- DAF Oldtimer Truck Club website
- Dmbmodels.eu DAF model website
- Official Hans Bekx Dakar website (site in Dutch)
- DAF cars at RitzSite Classic Cars
- DeAutogids.nl about DAF (site in Dutch)
- Classic DAF website
- DAF military vehicles
- DAF Lorry Information
- UKs Largest DAF Dealer Group
- Commercial Motor - launch of DAF 95 August 1987
- Huron racer PDF
- About Kleyn DAF Trucks