Porsche 924
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Porsche 924 típustörténet: korrekciók) |
(→Modellvariánsok: szöveg) |
||
41. sor: | 41. sor: | ||
== Modellvariánsok == | == Modellvariánsok == | ||
- | {| class="wikitable" | + | {| class="wikitable" align="left" |
|- valign=top | |- valign=top | ||
! Model Year | ! Model Year | ||
115. sor: | 115. sor: | ||
| 1383 | | 1383 | ||
|} | |} | ||
+ | A 924-es sorozat egyes változatai és az összes legyártott modell összefoglaló táblázata, a viszonylag kis darabszám mellett is tükrözi a Porsche első orrmotoros, vízhűtéses modelljének jellegzetességeit és kedveltségét. | ||
=== 924 === | === 924 === | ||
=== 924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)=== | === 924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)=== |
A lap 2014. szeptember 7., 13:31-kori változata
Porsche 924 | |
Porsche 924 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1976–1982, 1986-1988 |
Darabszám | 121289 |
Modellvariánsok | kupé |
Kategória | 2 ajtós kupé |
Tervező | Harm Lagaay (Porsce AG.) |
A(z) Porsche 924 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4200 mm |
Szélesség | 1685 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tömeg | 1080 kg |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor |
Felépítés | I4 - FR layout |
Váltó | 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. |
Kapcsolódó modellek | |
Előd:Porsche 911 Utód:Porsche 928 |
Tartalomjegyzék |
Veterán Porsche 924 típustörténet
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. Emellett volt egy pályaváltozat, a 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.
Modellvariánsok
Model Year | Production | Rest of World | USA | Japan |
---|---|---|---|---|
1976 | 5145 | 5144 | 1120 | |
1977 | 25596 * | 17675 | 7496 | 425 |
1978 | 21562 | 9474 | 11638 | 450 |
1979 | 20619 | 10475 | 9636 | 508 |
1980 | 12794 † | 9094 | 3700 | |
1981 | 11824 ‡ | 9669 | 2155 | |
1982 | 10091 | 7814 | 2277 | |
1983 | 5785 | 5785 | ||
1984 | 4659 | 4659 | ||
1985 | 3214 | 3214 | ||
Total | 121289 | 83004 | 36902 | 1383 |
A 924-es sorozat egyes változatai és az összes legyártott modell összefoglaló táblázata, a viszonylag kis darabszám mellett is tükrözi a Porsche első orrmotoros, vízhűtéses modelljének jellegzetességeit és kedveltségét.