Porsche 924
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(táblázat) |
(ismertetőkép) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Porsche 924 | | név = Porsche 924 | ||
- | | kép = | + | | kép =P924page_logo.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret =220px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Porsche 924 |
| gyártó = [[Porsche]] | | gyártó = [[Porsche]] | ||
| gyártás helye = Stuttgart, Németország | | gyártás helye = Stuttgart, Németország | ||
| év = 1976–1982, 1986-1988<!-- tól-ig --> | | év = 1976–1982, 1986-1988<!-- tól-ig --> | ||
- | | darabszám = | + | | darabszám = 121289 |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
| modellvariánsok = kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | | modellvariánsok = kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
| kategória = 2 ajtós kupé | | kategória = 2 ajtós kupé | ||
- | | tervező = | + | | tervező = Harm Lagaay (Porsce AG.) |
- | | modell = Porsche | + | | modell = Porsche 924 alaptípus<!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> |
| hossz = 4200 mm | | hossz = 4200 mm | ||
| szélesség = 1685 mm | | szélesség = 1685 mm | ||
22. sor: | 22. sor: | ||
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
| motor = 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor | | motor = 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor | ||
- | | felépítés = | + | | felépítés = I4 - FR layout |
| váltó = 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. | | váltó = 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. | ||
| teljesítmény = | | teljesítmény = |
A lap 2014. szeptember 6., 13:37-kori változata
Porsche 924 | |
Porsche 924 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1976–1982, 1986-1988 |
Darabszám | 121289 |
Modellvariánsok | kupé |
Kategória | 2 ajtós kupé |
Tervező | Harm Lagaay (Porsce AG.) |
A(z) Porsche 924 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4200 mm |
Szélesség | 1685 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tömeg | 1080 kg |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor |
Felépítés | I4 - FR layout |
Váltó | 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. |
Kapcsolódó modellek | |
Porsche |
Veterán Porsche 924 típustörténet
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.
Model Year | Production | Rest of World | USA | Japan |
---|---|---|---|---|
1976 | 5145 | 5144 | 1120 | |
1977 | 25596 * | 17675 | 7496 | 425 |
1978 | 21562 | 9474 | 11638 | 450 |
1979 | 20619 | 10475 | 9636 | 508 |
1980 | 12794 † | 9094 | 3700 | |
1981 | 11824 ‡ | 9669 | 2155 | |
1982 | 10091 | 7814 | 2277 | |
1983 | 5785 | 5785 | ||
1984 | 4659 | 4659 | ||
1985 | 3214 | 3214 | ||
Total | 121289 | 83004 | 36902 | 1383 |