Porsche 924
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (logo up) |
a |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Porsche 924 | | név = Porsche 924 | ||
- | | kép = Porsce_logo.png | + | | kép =Porsce_logo.png |
- | | képméret = | + | | képméret = 250px |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| gyártó = [[Porsche]] | | gyártó = [[Porsche]] |
A lap 2014. augusztus 8., 17:47-kori változata
Porsche 924 | |
250px | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1976–1982, 1986-1988 |
Modellvariánsok | kupé |
Kategória | 2 ajtós kupé |
Tervező | Wolfgang Möbius |
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4200 mm |
Szélesség | 1685 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tömeg | 1080 kg |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor |
Váltó | 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. |
Kapcsolódó modellek | |
Porsche |
Veterán Porsche 924 típustörténet
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.