Porsche 924
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Porsche 924 típustörténet) |
(→Veterán Porsche 924 típustörténet) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = Porsche 924 | ||
+ | | kép = | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | gyártó = [[Porsche]] | ||
+ | | gyártás helye = Stuttgart, Németország | ||
+ | | év = 1976–1982, 1986-1988<!-- tól-ig --> | ||
+ | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
+ | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
+ | | modellvariánsok = kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
+ | | kategória = 2 ajtós kupé | ||
+ | | tervező = Wolfgang Möbius | ||
+ | | modell = Porsche 928 alaptípus<!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = 4200 mm | ||
+ | | szélesség = 1685 mm | ||
+ | | magasság = 1270 mm | ||
+ | | tömeg = 1080 kg | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = | ||
+ | | üzemanyag = benzin | ||
+ | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor | ||
+ | | felépítés = | ||
+ | | váltó = 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. | ||
+ | | teljesítmény = | ||
+ | | nyomaték = | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[Porsche]] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
== Veterán Porsche 924 típustörténet == | == Veterán Porsche 924 típustörténet == | ||
A lap 2014. július 3., 14:14-kori változata
Porsche 924 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1976–1982, 1986-1988 |
Modellvariánsok | kupé |
Kategória | 2 ajtós kupé |
Tervező | Wolfgang Möbius |
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4200 mm |
Szélesség | 1685 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tömeg | 1080 kg |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor |
Váltó | 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. |
Kapcsolódó modellek | |
Porsche |
Veterán Porsche 924 típustörténet
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.