Kissel
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kissel márkatörténet: jav) |
(→Veterán Kissel autók: tábla szerk.) |
||
31. sor: | 31. sor: | ||
== '''Veterán Kissel autók''' == | == '''Veterán Kissel autók''' == | ||
- | + | {|align="center" style="border:inset 3px sandybrown" | |
- | [[Fájl:Kissel_collage.jpg|center| | + | |- |
- | + | |colspan="3"|[[Fájl:Kissel_collage.jpg|center|730px]] | |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Kisselkar]]'''(1908-**) | |
- | + | * modell II. touring | |
- | [[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]] | + | |[[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]] |
- | + | |Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | |
- | Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | + | |- |
- | + | | '''[[Kissel Kar model 6-60]]''' | |
- | + | * roadster (1909-**) | |
- | [[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]] | + | * 5244 cc S-6 |
- | + | * 320,0 cu in | |
- | + | * 5.2 L., 60LE(44,16KW) | |
- | + | |[[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]] | |
- | + | |[[Fájl:09_Kissel_Kar_G60_DV-06-HHC-013.jpg|300px]] | |
- | + | |- | |
- | [[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]] | + | |'''[[Kissel Kar model D-11]] roadster''' (1911-**) |
- | + | |[[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]] | |
- | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | + | |Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Kar model 4-40]] "semi-racer"''' (1912-**) | |
- | + | |[[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]] | + | |Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) |
- | + | |- | |
- | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | + | |'''[[Kissel Kar model 40]]'''(1911-1924) |
- | + | |[[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]] | |
- | + | |Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | |
- | + | |- | |
- | [[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]] | + | |Kissel Car model ..... (1920) |
- | + | |[[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]] | |
- | Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | + | | |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 6-45]] speedster''' (1920-1923) | |
- | + | |[[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]] | + | |Motor Típus: S-6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | [[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]] | + | |
- | + | ||
- | Motor Típus: S-6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. | + | |
- | + | ||
61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm | 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm | ||
- | |||
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | ||
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 6-45]] Silver Special speedster''' (1923-1927) | |
- | + | |[[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]] | + | |Motor Típus: I6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm |
- | + | ||
- | Motor Típus: I6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm | + | |
- | + | ||
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | ||
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car 6-55 Gold Bug]] speedster''' (1922-1928) | |
- | + | |[[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]] | + | |Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) |
- | + | |- | |
- | Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) | + | |'''[[Kissel Car 8-75 Gold Bug]] speedster''' (1925-1927) |
- | + | |[[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]] | |
- | + | |Top Speed 75 mph | 120,675 km / h | |
- | + | ||
- | [[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]] | + | |
- | + | ||
- | Top Speed 75 mph | 120,675 km / h | + | |
- | + | ||
Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm. | Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm. | ||
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 126 White Eagle]] speedster''' (1929-1930) | |
- | + | |[[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]] | + | |Lycoming Motor típus: S-8 5317 cc | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW) |
- | + | ||
- | Lycoming Motor típus: S-8 5317 cc | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW) | + | |
- | + | ||
Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm. | Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm. | ||
- | + | |- | |
+ | |'''Még több Kissel:''' | ||
+ | |[http://wisconsinautomuseum.com/wisconsin-auto-museum-showroom-gallery.html Wisconsin Autómúzeum,képgaléria] | ||
+ | | | ||
+ | |} | ||
* [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920) | * [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920) | ||
116. sor: | 101. sor: | ||
A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel. | A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel. | ||
- | + | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
== '''Videótár''' == | == '''Videótár''' == | ||
<youtube>quz5L8R2EqY</youtube> | <youtube>quz5L8R2EqY</youtube> |
A lap 2012. december 4., 22:39-kori változata
Kissel (Kissel Motor Car Company) | |
"every inch a car" | |
Alapítva | 1906. június 5. |
Alapító | George Kissel, William Kissel |
Megszűnt | 1930 |
Székhely | Hartford, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
Jelmondat | "Minden ízében autó" |
Tartalomjegyzék |
Kissel márkatörténet
A Kissel testvérek által létrehozott Kissel számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a Kissel All-Year, mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót. A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború befejezése után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani. A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. |
Veterán Kissel autók
Kissel Kisselkar(1908-**)
| Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | |
Kissel Kar model 6-60
| ||
Kissel Kar model D-11 roadster (1911-**) | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
Kissel Kar model 4-40 "semi-racer" (1912-**) | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
Kissel Kar model 40(1911-1924) | Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | |
Kissel Car model ..... (1920) | ||
Kissel Car model 6-45 speedster (1920-1923) | 284,1 cu in | 4,7 L.
61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | |
Kissel Car model 6-45 Silver Special speedster (1923-1927) | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk | |
Kissel Car 6-55 Gold Bug speedster (1922-1928) | Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) | |
Kissel Car 8-75 Gold Bug speedster (1925-1927) | 120,675 km / h
Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm. | |
Kissel Car model 126 White Eagle speedster (1929-1930) | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm. | |
Még több Kissel: | Wisconsin Autómúzeum,képgaléria |
- Kissel All-Year (n.a.-1920)
- Kissel Silver Special Speedster (n.a.-n.a.)
- Kissel Gold Bug (n.a.-n.a.)
A fenti felsorolásnál lényegesen több modell keletkezett/létezett, de tengeren túli, réges-régen megszünt márkáról lévén szó, ne is csodálkozzunk az információ hiány miatt. A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
Videótár
Kapcsolódó hivatkozások