Kissel
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
(→Kissel márkatörténet: cikk, tábla) |
||
15. sor: | 15. sor: | ||
== '''Kissel márkatörténet''' == | == '''Kissel márkatörténet''' == | ||
<youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube> | <youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube> | ||
- | {| | + | {|style="border:inset 3px sandybrown" |
- | |- | + | |-bgcolor="beige" |
- | |[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]] | + | |align="center"|[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]] |
- | |rowspan="2"| | + | |align="center" rowspan="2"|[[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]] |
- | [[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]] | + | |-bgcolor="beige" |
- | |- | + | |
|A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott. | |A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott. | ||
- | |||
- | |||
+ | Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót. | ||
+ | A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani. | ||
+ | |||
+ | A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. | ||
+ | |} | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
== '''Veterán Kissel autók''' == | == '''Veterán Kissel autók''' == | ||
A lap 2012. december 4., 22:20-kori változata
Kissel (Kissel Motor Car Company) | |
"every inch a car" | |
Alapítva | 1906. június 5. |
Alapító | George Kissel, William Kissel |
Megszűnt | 1930 |
Székhely | Hartford, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
Jelmondat | "Minden ízében autó" |
Tartalomjegyzék |
Kissel márkatörténet
A Kissel testvérek által létrehozott Kissel számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a Kissel All-Year, mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót. A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani. A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. |
Veterán Kissel autók
- Kissel Kisselkar modell II. touring (1908-**)
Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW)
- Kissel Kar model 6-60 roadster (1909-**)
5244 cc S-6 | 320,0 cu in | 5.2 L.| 60 LE (44,16 KW)
- Kissel Kar model D-11 roadster (1911-**)
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
- Kissel Kar model 4-40 "semi-racer" (1912-**)
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
- Kissel Kar model 40(1911-1924)
Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW)
- Kissel Car model ..... (1920)
- Kissel Car model 6-45 speedster (1920-1923)
Motor Típus: S-6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L.
61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
- Kissel Car model 6-45 Silver Special speedster (1923-1927)
Motor Típus: I6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
- Kissel Car 6-55 Gold Bug speedster (1922-1928)
Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW)
- Kissel Car 8-75 Gold Bug speedster (1925-1927)
Top Speed 75 mph | 120,675 km / h
Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm.
- Kissel Car model 126 White Eagle speedster (1929-1930)
Lycoming Motor típus: S-8 5317 cc | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm.
- Kissel All-Year (n.a.-1920)
- Kissel Silver Special Speedster (n.a.-n.a.)
- Kissel Gold Bug (n.a.-n.a.)
A fenti felsorolásnál lényegesen több modell keletkezett/létezett, de tengeren túli, réges-régen megszünt márkáról lévén szó, ne is csodálkozzunk az információ hiány miatt. A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
Wisconsin Autómúzeum,képgaléria
Videótár
Kapcsolódó hivatkozások