Daihatsu
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
19. sor: | 19. sor: | ||
== Veterán Daihatsu autók == | == Veterán Daihatsu autók == | ||
- | * [[Daihatsu Bee]] (1953- | + | * [[Daihatsu Bee]] (1953-1958) |
- | + | ||
* [[Daihatsu Compagno 800]] (1963-1967) | * [[Daihatsu Compagno 800]] (1963-1967) | ||
* [[Daihatsu Compagno Spider 800]] (1965-1967) | * [[Daihatsu Compagno Spider 800]] (1965-1967) | ||
29. sor: | 28. sor: | ||
* [[Daihatsu Fellow Max]] (1969-1977) | * [[Daihatsu Fellow Max]] (1969-1977) | ||
* [[Daihatsu Taft]] (1974-1984) | * [[Daihatsu Taft]] (1974-1984) | ||
+ | * [[Daihatsu Charade]] (1977-1983) | ||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] |
A lap 2010. május 11., 13:02-kori változata
Daihatsu | |
Alapítva | 1951. március 1. |
Székhely | Oszaka, Japán |
A(z) Daihatsu weboldala |
Veterán márkatörténet
A Daihatsu 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a Toyota is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott.
Veterán Daihatsu autók
- Daihatsu Bee (1953-1958)
- Daihatsu Compagno 800 (1963-1967)
- Daihatsu Compagno Spider 800 (1965-1967)
- Daihatsu Compagno 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Compagno Spider 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Consorte (1969-1977)
- Daihatsu Fellow (360) (1966-1969)
- Daihatsu Fellow Max (1969-1977)
- Daihatsu Taft (1974-1984)
- Daihatsu Charade (1977-1983)