Daihatsu

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
19. sor: 19. sor:
== Veterán Daihatsu autók ==
== Veterán Daihatsu autók ==
-
* [[Daihatsu Bee]] (1953-1953)
+
* [[Daihatsu Bee]] (1953-1958)
-
* [[Daihatsu Charade]] (1977-1983)
+
* [[Daihatsu Compagno 800]] (1963-1967)
* [[Daihatsu Compagno 800]] (1963-1967)
* [[Daihatsu Compagno Spider 800]] (1965-1967)
* [[Daihatsu Compagno Spider 800]] (1965-1967)
29. sor: 28. sor:
* [[Daihatsu Fellow Max]] (1969-1977)
* [[Daihatsu Fellow Max]] (1969-1977)
* [[Daihatsu Taft]] (1974-1984)
* [[Daihatsu Taft]] (1974-1984)
 +
* [[Daihatsu Charade]] (1977-1983)
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Japán]]
[[Kategória:Japán]]

A lap 2010. május 11., 13:02-kori változata

Daihatsu
Daihatsu logo.jpg
Alapítva1951. március 1.
SzékhelyOszaka, Japán
A(z) Daihatsu weboldala


Veterán márkatörténet

A Daihatsu 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a Toyota is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott.

Veterán Daihatsu autók