Jawa
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Jawa motorkerékpár típusok: szerk.) |
(→Jawa motorkerékpár típusok: táblázat) |
||
29. sor: | 29. sor: | ||
=== Jawa motorkerékpár típusok === | === Jawa motorkerékpár típusok === | ||
- | {|widht"100%" | + | {|widht"100%" rules=rows border=1| style="border-style: inset; border-width: 5px; border-color: Crimson;" |
- | |+ '''JAWA MOTORKERÉKPÁROK''' | + | |+style="color: Crimson;"|'''JAWA MOTORKERÉKPÁROK''' |
- | !align="center"|Típus | + | !align="center" bgcolor="red" style="color: gold;"|Típus |
- | !align="center"| | + | !align="center" bgcolor="red" style="color: gold;"|Fénykép |
- | !align="center"|Leírás | + | !align="center" bgcolor="red" style="color: gold;"|Leírás |
|-align="center" | |-align="center" | ||
|Jawa 500(1929) | |Jawa 500(1929) | ||
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
- | |4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= | + | |4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= liszenc; |
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
|Jawa 175 (1932) | |Jawa 175 (1932) | ||
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
46. sor: | 46. sor: | ||
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres; | |4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres; | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
|Jawa 350 (1935) | |Jawa 350 (1935) | ||
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
54. sor: | 54. sor: | ||
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|kétütemű, egyhengeres; | |kétütemű, egyhengeres; | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
- | |Jawa 100 Robot (1937) | + | |Jawa 100 Robot (1937) |
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|kétütemű, egyhengeres; | |kétütemű, egyhengeres; | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 250 Duplex Block (1939) | + | |Jawa 250 Duplex Block (1939) |
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva; | |kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva; | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
- | |Jawa 250 typ 11 (1946) | + | |Jawa 250 typ 11 (1946) |
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel; | |kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel; | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 350 typ 12 (1948) | + | |Jawa 350 typ 12 (1948) |
|[[Fájl:..|250px]] | |[[Fájl:..|250px]] | ||
- | | | + | | kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel, "Ogar 350"; |
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
- | |Jawa 500 | + | |Jawa 500 Typ:15/00, /01 (1952 − 59) |
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
|4 ütemű-kéthengeres, OHV szelepvezérlés, királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez; | |4 ütemű-kéthengeres, OHV szelepvezérlés, királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez; | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 250, 350 (1954-től) | + | |Jawa 250, 350 |
- | | | + | (1954-től) |
+ | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka" | |kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka" | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
|Jawa 350 kétütemű-kéthengeres | |Jawa 350 kétütemű-kéthengeres | ||
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
- | |Californian | + | |"Californian" |
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954) | + | |Jawa 50 "Pionýr" |
- | | | + | typ:550 (1954) |
+ | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|együléses, "Baumstrunk" | |együléses, "Baumstrunk" | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
- | |Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958) | + | |Jawa 50 "Pionýr" |
- | | | + | typ:555 (1958) |
+ | |[[Fájl:..|250px]] | ||
|együléses, teljes hátsó burkolt; | |együléses, teljes hátsó burkolt; | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Čezeta 175 | + | |Čezeta 175 (1956) |
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
- | |"prase" ("Schwein"); | + | |robogó, "prase" ("Schwein"); |
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
|Jawa 500 Rennsport 1964 | |Jawa 500 Rennsport 1964 | ||
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
|egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC); | |egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC); | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
|Jawa 90 (1968-72) | |Jawa 90 (1968-72) | ||
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
|Cross, Triál és Sport roadster változat; | |Cross, Triál és Sport roadster változat; | ||
+ | |-align="center" bgcolor="lightpink" | ||
+ | |Jawa 50 Typ 23 (1982-ig) | ||
+ | |[[Fájl:..|250px]] | ||
+ | |2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel); „Mustang“ | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 50 Typ | + | |Jawa 50 Typ 05, 20, 21 |
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
- | |2 üléses, | + | |(2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós); „Pionýr“ |
+ | |-align="center" bgcolor="lightpink" | ||
+ | |Jawa 50 (1955) | ||
+ | |[[Fájl:..|250px]] | ||
+ | |Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés) „Stadion“ | ||
|-align="center" | |-align="center" | ||
- | |Jawa 50 | + | |Jawa 50 (1960-) |
- | + | |[[Fájl:..|250px]] | |
- | + | |Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)„Jawetta“ | |
- | | | + | |-align="center" bgcolor="lightpink" |
- | + | |Jawa 50 (1970-) | |
- | | | + | |[[Fájl:..|250px]] |
- | |Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, | + | |Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;„Babetta“ |
- | |-align="center" | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | |Jawa 50 | + | |
- | | | + | |
- | |Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás; | + | |
|-align="center" | |-align="center" | ||
| | | |
A lap 2012. szeptember 6., 18:58-kori változata
Jawa nyitás kis türlmet!
Jawa | |
Jawa, Cseh Köztársaság | |
Alapítva | 1929 |
Alapító | Frantisek Janeček |
Székhely | Párga, Cseh Köztársaság |
Tartalomjegyzék |
Jawa bevezető
A Jawa története
A cikk készül, addig is "videó sarok"...........
Jawa típusok
A legelső Jawa-k, Jawa "500 Wanderer", "175 Villiers"liszenc alapján gyártott modellek.
Jawa motorkerékpár típusok
Típus | Fénykép | Leírás |
---|---|---|
Jawa 500(1929) | [[Fájl:..|250px]] | 4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= liszenc; |
Jawa 175 (1932) | [[Fájl:..|250px]] | (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak; |
Jawa 350 (1934) | [[Fájl:..|250px]] | 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres; |
Jawa 350 (1935) | [[Fájl:..|250px]] | 4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres; |
Jawa 250 (1935) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű, egyhengeres; |
Jawa 100 Robot (1937) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű, egyhengeres; |
Jawa 250 Duplex Block (1939) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva; |
Jawa 250 typ 11 (1946) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel; |
Jawa 350 typ 12 (1948) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel, "Ogar 350"; |
Jawa 500 Typ:15/00, /01 (1952 − 59) | [[Fájl:..|250px]] | 4 ütemű-kéthengeres, OHV szelepvezérlés, királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez; |
Jawa 250, 350
(1954-től) | [[Fájl:..|250px]] | kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka" |
Jawa 350 kétütemű-kéthengeres | [[Fájl:..|250px]] | "Californian" |
Jawa 50 "Pionýr"
typ:550 (1954) | [[Fájl:..|250px]] | együléses, "Baumstrunk" |
Jawa 50 "Pionýr"
typ:555 (1958) | [[Fájl:..|250px]] | együléses, teljes hátsó burkolt; |
Čezeta 175 (1956) | [[Fájl:..|250px]] | robogó, "prase" ("Schwein"); |
Jawa 500 Rennsport 1964 | [[Fájl:..|250px]] | egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC); |
Jawa 90 (1968-72) | [[Fájl:..|250px]] | Cross, Triál és Sport roadster változat; |
Jawa 50 Typ 23 (1982-ig) | [[Fájl:..|250px]] | 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel); „Mustang“ |
Jawa 50 Typ 05, 20, 21 | [[Fájl:..|250px]] | (2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós); „Pionýr“ |
Jawa 50 (1955) | [[Fájl:..|250px]] | Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés) „Stadion“ |
Jawa 50 (1960-) | [[Fájl:..|250px]] | Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)„Jawetta“ |
Jawa 50 (1970-) | [[Fájl:..|250px]] | Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;„Babetta“ |
Jawa autótípusok
A Jawa, bár ez nem-igazán közismert, autókat is gyártott, nem is rosszakat!
Jawa "MINOR" 1938
(Minden információ az alapváltozatokra/modellekre vonatkozik)
Típus | Foto | Leírás |
---|---|---|
Jawa 700 (1934) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 684 cm³, 15 kW, quer hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 720 kg, max. 80 km/h; modifizierte Lizenzversion DKW Meisterklasse | |
Jawa Minor I (1937−1939, 1945) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90 km/h | |
Aero Minor II (1946−1951) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs vor der Vorderradachse, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90−100 km/h | |
Aero Minor III (1951) | Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 651 cm³, 17 kW, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, max. 100 km/h. Ein Prototyp, wohl für eine Serienproduktion beabsichtigt, die jedoch wegen der abrupten Einstellung des Minor-Programms 1951 nicht mehr verwirklicht wurde. | |
Jawa Race, Cross, Trial, Speedway és Military érdekességek
Jawa képtár
Jawa sport
A Jawa napjainkban
Referenciák, hivatkozások
- http://en.wikipedia.org/wiki/Jawa_Motors
- http://de.wikipedia.org/wiki/Jawa
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_(motocykl)
- http://www.jawaczownersclub.co.uk/
- http://www.jawaklubben.se/
- http://www.eltsen.cz/jawa/
- http://www.jawa.eu/company/museum.htm?lang=en
- http://heinkelscooter.blogspot.hu/2009/10/ceske-krumlov-jawa-museum.html
- http://www.motosolvang.com/bike_pages/1970_Jawa_Speedway_Racer.htm
- http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jawa_500_OHV_(Muzeum_motocykl%C5%AF_Lesn%C3%A1_u_Znojma).JPG
- Jawa információk (DE)