Jawa

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Jawa motorkerékpár típusok: fordítás)
(Jawa motorkerékpár típusok: szerkeszt)
28. sor: 28. sor:
* Jawa 175 (1932) (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
* Jawa 175 (1932) (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
* Jawa 350 (1934) 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;  
* Jawa 350 (1934) 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;  
-
* Jawa 350 (1935)OHV-Ventilsteuerung, Einzylinder
+
* Jawa 350 (1935)4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres;
-
* Jawa 250 (1935)kétütemű, egyhengeres
+
* Jawa 250 (1935)kétütemű, egyhengeres;
-
* Jawa 100 Robot (1937), kétütemű, egyhengeres
+
* Jawa 100 Robot (1937), kétütemű, egyhengeres;
-
* Jawa 250 Duplex Block (1939), Zweitakter − Einzylinder, Getriebe ist mit Motorblock verblockt
+
* Jawa 250 Duplex Block (1939), kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva;
-
* Jawa 250 typ 11 (1946), genannt Pérák = Federmann, Zweitakter − Einzylinder, Geradewegfederung am Hinterrad
+
* Jawa 250 typ 11 (1946), kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
-
* Jawa 350 typ 12 (1948), genannt Pérák = Federmann, ursprünglich unter dem Markennamen Ogar 350, Zweitakter − Zweizylinder, Geradewegfederung am Hinterrad
+
* Jawa 350 typ 12 (1948), eredeti márkanév: Ogar 350, kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
-
* Jawa 500 [[OHC-Ventilsteuerung|OHC]] Typ 15/00, /01 4-Takt−Zweizylinder, Königswelle mit Schneckengetriebe (1952−19 56) und Typ 15/02, Königswelle mit Kegelradgetriebe (1956 − 59), Geradewegfederung am Hinterrad
+
* Jawa 500 Typ: 15/00, /01 (1952 − 59) 4 ütemű-kéthengeres, OHC szelepvezérlés,  királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez;
-
* Jawa 250, 350 (Zweizylinder), 125, 150 und 175 (ab 1954), genannt Kývačka (sprich ''kiewatschka'')
+
* Jawa 250, 350 kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka"
-
* Jawa 350 Californian
+
* Jawa 350 Californian kétütemű-kéthengeres
-
* Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954), einsitzig, auch Pařez (sprich ''Parschäss'') = Baumstrunk genannt
+
* Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954), együléses, "Baumstrunk"
-
* Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958), einsitzig, Vollverkleidung mit Gepäckträger über dem Hinterrad
+
* Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958), együléses, teljes hátsó burkolt;
-
* Čezeta 175 (Motorroller, 1956), genannt auch prase (Schwein)
+
* Čezeta 175 robogó (1956), "prase" ("Schwein");
-
* Jawa 500 Rennsport ([[Speedway (Bahnsport)|Speedway]], 1964, ex ESO S45 (ab 1953) [[OHV-Ventilsteuerung|OHV]], ab 1976 [[OHC-Ventilsteuerung|DOHC]])
+
* Jawa 500 Rennsport 1964  egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC);
-
* Jawa 90 Cross, Trail und Roadster (1968-72)
+
* Jawa 90 (1968-72Cross, Triál és Sport roadster változat;
-
* Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (bis 1982, 2-sitzig, Antriebsaggregat identisch mit Modell 20, 21)
+
* Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (1982-ig, 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel);
-
* Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“ (2-sitzig, Halb[[motorroller]] mit oder ohne Trittbretter/Knieschutz, 3-Gang-Getriebe, Fußschaltung)
+
* Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“ (2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós);
-
* Jawa 50 „Stadion“ (1955, Mofa, 2-Gang-Getriebe, Handschaltung, Leichtbau)
+
* Jawa 50 „Stadion“ (1955) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés)
-
* Jawa 50 „Jawetta“ (um 1960, Mofa, 2-Gang-Getriebe, Handschaltung, verkleidet)
+
* Jawa 50 „Jawetta“ (1960-) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)
-
* Jawa 50 „Babetta“ (ab ca. 1970, Mofa, 1-Gang-Getriebe, automatische Kupplung, Transistorzündung)
+
* Jawa 50 „Babetta“ (1970-) Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;
=== '''Jawa autótípusok''' ===  
=== '''Jawa autótípusok''' ===  

A lap 2012. szeptember 5., 19:19-kori változata

Jawa nyitás kis türlmet!

Jawa
Jawa logo 01.jpg
Jawa, Cseh Köztársaság
Alapítva1929
AlapítóFrantisek Janeček
SzékhelyPárga, Cseh Köztársaság

Tartalomjegyzék

Jawa bevezető

Const1.gif


A Jawa története

Jawa típusok

Jawa motorkerékpár típusok

  • Jawa 500(1929) 4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= lizenz;
  • Jawa 175 (1932) (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
  • Jawa 350 (1934) 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;
  • Jawa 350 (1935)4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres;
  • Jawa 250 (1935)kétütemű, egyhengeres;
  • Jawa 100 Robot (1937), kétütemű, egyhengeres;
  • Jawa 250 Duplex Block (1939), kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva;
  • Jawa 250 typ 11 (1946), kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
  • Jawa 350 typ 12 (1948), eredeti márkanév: Ogar 350, kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
  • Jawa 500 Typ: 15/00, /01 (1952 − 59) 4 ütemű-kéthengeres, OHC szelepvezérlés, királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez;
  • Jawa 250, 350 kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka"
  • Jawa 350 Californian kétütemű-kéthengeres
  • Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954), együléses, "Baumstrunk"
  • Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958), együléses, teljes hátsó burkolt;
  • Čezeta 175 robogó (1956), "prase" ("Schwein");
  • Jawa 500 Rennsport 1964 egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC);
  • Jawa 90 (1968-72Cross, Triál és Sport roadster változat;
  • Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (1982-ig, 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel);
  • Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“ (2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós);
  • Jawa 50 „Stadion“ (1955) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés)
  • Jawa 50 „Jawetta“ (1960-) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)
  • Jawa 50 „Babetta“ (1970-) Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;

Jawa autótípusok

Minden információ az alapváltozatokra/modellekre vonatkozik

  • Jawa 700 (1934) − Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 684 cm³, 15 kW, quer hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 720 kg, max. 80 km/h; modifizierte Lizenzversion DKW Meisterklasse
  • Jawa Minor I (1937−1939, 1945) − Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90 km/h
  • Aero Minor II (1946−1951) − Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs vor der Vorderradachse, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90−100 km/h
  • Aero Minor III (1951) − Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 651 cm³, 17 kW, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, max. 100 km/h. Ein Prototyp, wohl für eine Serienproduktion beabsichtigt, die jedoch wegen der abrupten Einstellung des Minor-Programms 1951 nicht mehr verwirklicht wurde.

Jawa képtár

Jawa sport

A Jawa napjainkban

Referenciák, hivatkozások

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Jawa_Motors
  2. http://de.wikipedia.org/wiki/Jawa
  3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_(motocykl)
  4. http://www.jawaczownersclub.co.uk/
  5. http://www.jawaklubben.se/
  6. http://www.eltsen.cz/jawa/
  7. http://www.jawa.eu/company/museum.htm?lang=en
  8. http://heinkelscooter.blogspot.hu/2009/10/ceske-krumlov-jawa-museum.html
  9. http://www.motosolvang.com/bike_pages/1970_Jawa_Speedway_Racer.htm
  10. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jawa_500_OHV_(Muzeum_motocykl%C5%AF_Lesn%C3%A1_u_Znojma).JPG
  11. Jawa információk (DE)