Benz Patent Motorwagen
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Benz Típusleírás) |
|||
11. sor: | 11. sor: | ||
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
| kategória = háromkerekű | | kategória = háromkerekű | ||
- | | tervező = Karl Benz | + | | tervező = [[Karl Friedrich Benz]] |
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
| hossz = | | hossz = |
A lap 2010. május 10., 09:49-kori változata
Benz Patent Motorwagen | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Benz |
Gyártás éve | 1886-1893 |
Darabszám | 2000 |
Kategória | háromkerekű |
Tervező | Karl Friedrich Benz |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Tömeg | kb. 100 kg |
Teljesítmény | |
Motor | 958 cm3 (kereskedelmi fogralomban 1600 cm3), 1 hengeres, 4 ütemű |
Teljesítmény | 0.8 hp (kereskedelmi forgalomban 0.75 hp) |
Max. sebesség | 16 km/h (kereskedelmi forgalomban 13 km/h) |
Tartalomjegyzék |
A világ első benzinhajtású autója
Karl Benz 1885-ben készítette el a világ első benzinhajtású (autóját), mely 16 km/h végsebességre volt képes.
A járművet Németországban a 37435-ös számú szabvány alatt jegyezte be Benz 1886. január 29-én.
Benz a nagyközönség számára 1886. július 3-án mutatta be az első benzinhajtású autót Mannheimben, a Ringstraßén.