Porsche 914/4
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerk. kategória) |
(→Porsche 914/4 (VW - Porsche) típusleírás: adattáblázat) |
||
55. sor: | 55. sor: | ||
[[Fájl:Porsche-914-4_3Dsema.jpg]] | [[Fájl:Porsche-914-4_3Dsema.jpg]] | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" style="border:7px outset #7FFF00;" | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | ! width="20%"|Porsche 914: | ||
+ | ! width="20%"|914/4 1.7 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914/6 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914 1.8 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914 2.0 (Targa) | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Engine: || align="center" |[[4hengeres boxer]] ([[befecskendezés]]) || align="center" |[[6 hengeres boxer]] ([[Karburátor]]) || align="center" |[[Hathengeres boxer]] (Karburátor) || align="center" |[[Hathengeres boxer]] (Befecskendezés) | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Lökettérfogat: || align="center" |1679 cc || align="center" |1991 cc || align="center" |1795 cc || align="center" |1971 cc | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Furat / löket: || align="center" |90 × 66 mm || align="center" |80 × 66 mm || align="center" |93 × 66 mm || align="center" | 94 × 71 mm | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Teljesítmény, 1/min: || align="center" |59 kW (80 PS) @ 4900 || align="center" |81 kW (110 PS) @ 5800 || align="center" |63 kW (85 PS) @ 5000 || align="center" |74 kW (100 PS) @ 5000 | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Max nyomaték, 1/min: || align="center" |136 Nm @ 2700 || align="center" |160 Nm @ 4200 || align="center" |138 Nm @ 3400 || align="center" |160 Nm @ 3500 | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Sűrítési arány: || align="center" |8,2: 1 || align="center" |8,6: 1 || align="center" |8,6: 1 || align="center" | 8,0: 1 | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Szelepvezérlés: || align="center" |OHV , 1 vezérmű tengely || align="center" |OHC , 2 vezérműtengely (1 / cylinder bank) || colspan="2" align="center" |OHV , 1 vezérmű tengely | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Cooling: || colspan="4" align="center" |Léghűtéses (ventillátor) | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Transmission: || colspan="4" align="center" |5-fokozatú kézi, hátsó tengely meghajtás | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Első futómű: || colspan="4" align="center" |Független felfüggesztés keresztirányú lengőkarok, telszkópos lengéscsillapítók | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Hátsó futómű: || colspan="4" align="center" |Független hosszlengőkaros felfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítók | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Első futómű: || colspan="4" align="center" |torziós rúd - kapcsolat a keresztlengőkarokhoz | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Hátsó futómű: || colspan="4" align="center" |Tekercsrugók | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Vázszerkezet/body: || colspan="4" align="center" | Önhordó acélváz | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | |Nyomtáv elől / hátul: || align="center" |1337/1374 mm || colspan="3" align="center" |1361/1382 mm | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Kerekek : || colspan="4" align="center" |2450 mm | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Gumiabroncs|| align="center" |155 SR 15 || align="center" |165 HR 15 oder 185 HR 14 || align="center"| 165 SR 15 || align="center" |165 HR 15 | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Méretek L x W x H: || align="center" |3985 x 1650 x 1220 mm || align="center" |3985 x 1650 x 1220 mm || colspan="2" align="center" |3985 x 1650 x 1230 mm | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Saját tömeg : || align="center" |940 kg* || align="center" |985 kg* || colspan="2" align="center" |950 kg | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Max. sebesség: || align="center" | 186,5 km/h* || align="center" |207 km/h* || align="center" |178 km/h || align="center" |190 km/h | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Gyorsulás 0 – 100 km / h: || align="center" |13,3 s || align="center" |8,7 s* || align="center" |12,0 s || align="center" |10,5 s | ||
+ | |} | ||
+ | - * Az "Auto Motor und Sport" mérése (1970) | ||
== Porsche 914 tapasztalatok, típushibák == | == Porsche 914 tapasztalatok, típushibák == |
A lap 2012. szeptember 2., 05:56-kori változata
Porsche 914/4 | |
VW-Porsche 914/4 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | VW(Karmann)914/4 - Porsche 914/6 |
Gyártás helye | Stuttgart, DE; Osnabrück, DE |
Gyártás éve | 1969-1972/1976 |
Darabszám | 115646 db (914/6 3332 db) |
Modellvariánsok | targa, coupe |
Kategória | sportautó |
Tervező | Ferdinand Piëch |
A(z) VW-Porsche 914/4 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3985 mm |
Szélesség | 1650 mm |
Magasság | 1220 mm |
Tömeg | 940/995 kg |
Alváz | önhordó acélváz |
Tengelytáv | 2450 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | alapmodell 1694 ccm, 4 hengeres, léghűtéses boxermotor (VW 411), injektoros, OHV |
Felépítés | RMR, középmotor - hátsó tengely meghajtás, független kerékfelfüggesztés |
Váltó | manuális, 5 fokozat |
Teljesítmény | alapmodell 80 LE (60kW)/ 4900 rpm |
Max. nyomaték | 136 Nm / 2700 rpm |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | 13,3 sec (0-100 km/h) |
Max. sebesség | 186,5 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
914/6; 914/1.8; 914; 2.0 |
Tartalomjegyzék |
Porsche 914/4 (VW - Porsche) típusleírás
A német autóipar két óriása a bevált, megbízható és világszerte közkedvelt modelljei után, egy nagy ugrással, az autótechnika legújabb konstrukciós elvei alapján fejlesztette ki ezt a sportautót. Mondanunk se kell azonban, hogy az eddig is alkalmazott léghűtéses boxermotor azért "maradt".
Az elődök a VW részéről a Volkswagen Karmann 1600 L (type 34), mint a VW sportmodellje, illetve a Volkswagen 411/411L 4 hengeres motorja.
A Porsche a 911 szériában alkalmazott 6 hengeres "flat" boxermotorral és a megbízható 5 fokozatú manuális sport váltójával "szállt be" a fejlesztésbe.
Az egész fejlesztési projektet, amely a két cég közötti koordinációtis magában foglalta, Ferdinand Piëch fogta össze és vezényelte le, nem kevés akadályt legyőzve, továbbá rengeteg ellentmondásos üzleti érdekeltséget is megoldva.
Az "autókereskedők" is kedvelik.
A Karmann (VW) által gyártott változat alaptípusa tehát, 4 hengeres léghűtéses 1694 ccm-es boxer motort kapott 60kW (80 LE) teljesítménnyel. A benzint elektromechanikus befecskendező adagolta a középen elhelyezett szomjas motornak. Ez a teljesítmény a kocsi kb. 980 kg-os tömegéhez képest (12,25 kg/LE) kevésnek tűnhet, de a menettulajdonságok kárpótolták az esetleges kétkedőket.
Az izmosabb alaptípus a Porsche 911 6 hengeres léghűtéses "flat" motorját kapta, így 81 kW (110 LE) teljesítmény leadására volt képes, melyhez 2 db 3 torkú Weber porlasztó keverte be a benzinködöt. Itt már keményedik a - súly/teljesítmény arány - mert az 8,9 kg/LE értékre, mintegy 28 %-kal csökken.
A 2 üléses, középmotoros-hátsótengely meghajtású sportmodell, önhordó acélváz felépítménnyel, független felfüggesztésű, torziós rugókkal és stabilizátorral ellátott első futóművel, illetve független, ferde-hosszlengő karos, tekercsrugókkal szerelt hátsó futóművel rendelkezett. Irányítását fogasléces kormánymű szolgálta, mely biztonsági okokból 2 csuklóval kapcsolódott a kormányrúdhoz. Lendületét szervó rásegítéses, hidraulikus fékrendszer fogta meg, mely 4 db tárcsaféket működtetett.
1972-porsche-914.jpg
Porsche 914: | 914/4 1.7 (Targa) | 914/6 (Targa) | 914 1.8 (Targa) | 914 2.0 (Targa) |
---|---|---|---|---|
Engine: | 4hengeres boxer (befecskendezés) | 6 hengeres boxer (Karburátor) | Hathengeres boxer (Karburátor) | Hathengeres boxer (Befecskendezés) |
Lökettérfogat: | 1679 cc | 1991 cc | 1795 cc | 1971 cc |
Furat / löket: | 90 × 66 mm | 80 × 66 mm | 93 × 66 mm | 94 × 71 mm |
Teljesítmény, 1/min: | 59 kW (80 PS) @ 4900 | 81 kW (110 PS) @ 5800 | 63 kW (85 PS) @ 5000 | 74 kW (100 PS) @ 5000 |
Max nyomaték, 1/min: | 136 Nm @ 2700 | 160 Nm @ 4200 | 138 Nm @ 3400 | 160 Nm @ 3500 |
Sűrítési arány: | 8,2: 1 | 8,6: 1 | 8,6: 1 | 8,0: 1 |
Szelepvezérlés: | OHV , 1 vezérmű tengely | OHC , 2 vezérműtengely (1 / cylinder bank) | OHV , 1 vezérmű tengely | |
Cooling: | Léghűtéses (ventillátor) | |||
Transmission: | 5-fokozatú kézi, hátsó tengely meghajtás | |||
Első futómű: | Független felfüggesztés keresztirányú lengőkarok, telszkópos lengéscsillapítók | |||
Hátsó futómű: | Független hosszlengőkaros felfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítók | |||
Első futómű: | torziós rúd - kapcsolat a keresztlengőkarokhoz | |||
Hátsó futómű: | Tekercsrugók | |||
Vázszerkezet/body: | Önhordó acélváz | |||
Nyomtáv elől / hátul: | 1337/1374 mm | 1361/1382 mm | ||
Kerekek : | 2450 mm | |||
Gumiabroncs | 155 SR 15 | 165 HR 15 oder 185 HR 14 | 165 SR 15 | 165 HR 15 |
Méretek L x W x H: | 3985 x 1650 x 1220 mm | 3985 x 1650 x 1220 mm | 3985 x 1650 x 1230 mm | |
Saját tömeg : | 940 kg* | 985 kg* | 950 kg | |
Max. sebesség: | 186,5 km/h* | 207 km/h* | 178 km/h | 190 km/h |
Gyorsulás 0 – 100 km / h: | 13,3 s | 8,7 s* | 12,0 s | 10,5 s |
- * Az "Auto Motor und Sport" mérése (1970)
Porsche 914 tapasztalatok, típushibák
A VW-Porsche 4 hengeres boxere, a VW 411 öröksége
Aki már javított, vagy szerelt szét "bogármotort" azoknak nem újdonság, de tanulságos az alábbi három videofelvétel. Ha mindezt le akarnánk írni, akkor újra megírnánk a szerelési kézikönyvet. Érdemes figyelni az apró részletekre is, - lassításban -.
- shortblock -
- longblock -
- ...beindul? -
Porsche 914 dokumentumok
Porsche 914 modellek 1969 - 1976 között
Modell Teljesítmény
914/4 59 kW/80 PS
914/6 81 kW/110 PS
914 1.7 59 kW/80 PS
914 1.8 56 kW/76 PS (USA); 63 kW/85 PS (RoW)
914 2.0 70 kW/95 PS (USA); 74 kW/100 PS (RoW)
914 2.0 (csak USA kivitel) 65 kW/88 PS