Alpine (Renault) A110
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Restaurátor szekció: video, képek) |
(→Alpine autósport: magyar vonatkozások) |
||
113. sor: | 113. sor: | ||
*Alpine A442 | *Alpine A442 | ||
*Alpine A443 | *Alpine A443 | ||
+ | |||
+ | '''Ferjáncz Attila A110 "ralley változatának" specifikációja''' | ||
+ | |||
+ | '''Renault Alpine A110 adatok:''' | ||
+ | |||
+ | * 1796 cm3 OHV 4 hengeres, 8 szelepes, soros, szívó OTTO motor | ||
+ | * 2 db duplatorkú WEBER karburátor DCOE 40-45 | ||
+ | * Teljesítmény: 175 LE – (Gordini )• Nyomaték: 195 Nm | ||
+ | * 5 sebességes manuális váltó, hátsókerék hajtás | ||
+ | * Fékrendszer: elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hidraulikus kézifék | ||
+ | * Gyári bukóketrec GR4 | ||
+ | * Súly 730 Kg | ||
+ | * Homologizálva: 1968.01.01. GR4 | ||
+ | |||
+ | '''Eredmények:''' | ||
+ | |||
+ | Magyarország Rallye OB I. osztály: | ||
+ | (Ferjáncz Attila- Iriczfalvi Ferenc) | ||
+ | * 1975 Abszolút I. hely | ||
== '''Restaurátor szekció''' == | == '''Restaurátor szekció''' == |
A lap 2012. augusztus 28., 07:21-kori változata
Reanult Alpine A 110 | |
A 110 Ralley Team | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Alpine |
Gyártás helye | Dieppe, Seine-Martime Franciaország |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Reanault Alpine |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
Renault-osok, becsengettek!!!
Ez az oldal olyan, mint az alábbi "Alpine 110" Nézegetik, de nem szerkeszti senki!
Bocsánat, ha valakinek félreértést okoztam iménti megjegyzésemmel, de tényleg szabad ám, másnak is szerkeszteni, mert a stílusok és vélemények eltérhetnek, de a Veterán - téma örök! Gaál Szilveszter
Rövid típustörténet
A cégről pár szóban: Az -Alpine- francia vállalkozás, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt. A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
A110, az elődök és az utódok
- A106
- A108
- A110
- A310
- GTA/A610...........készül
A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció
Renault Alpine A110 >>Fordítás alatt<<
A francia gyártó Alpine elő a Alpine A110 sportkocsi 1961 és 1977. A gyönyörű A110 hajtotta különböző Renault motorok. Az Alpine A110 néven is ismert a "Berlinette".
Bevezetése az alpesi A110 volt 1961-ben, mint az evolúció A108. Mint a többi utcai Alpines az A110 történő intenzív használata sorozatgyártású Renault alkatrészek. De míg az A108-ben teljesen köré Dauphine alkatrészek, az A110-én frissítettek használni Renault 8 rész. Eleinte az A108 jött kapható kabrió és később, mint egy kupé, míg az A110 adták először a "Berlinetta" karosszéria, majd, mint egy kabrió. A fő látható különbség az A108 Coupé és A110 volt restyling a hátsó test, hogy illeszkedjen a nagyobb motorok, és hogy adott az autó sokkal agresszívabb megjelenés. Mint az A108, az A110 szerepelt acél gerinc alváz üvegszálas test. Ez a kialakítás befolyásolta a Lotus Elan, Colin Chapman, hogy egy nagy inspiráció forrása Alpine tervezők abban az időben. Az A110 eredetileg rendelkezésre 1.1L Renault 8 fő, vagy Renault 8 Gordini motorok. A Gordini motor szállított 95 LE SAE, 6500 rpm fordulaton.
Racing a Renault Alpine A110
Az A110 elért legtöbb hírnevet az 1970-es években, mint egy győztes rally autó. Miután megnyerte számos megmozdulást Franciaországban az 1960-as években, a vas-cast Renault 8 Gordini motorral az autó felszerelve az alumínium blokk Renault 16 TS motor. A két kétkamrás Weber 45 karburátor az új motor volt képes szállítani 125 LE DIN 6000 rpm. Ez lehetővé tette a termelés 1600-as években, hogy elérje a végsebessége 210 km / h.
Az autó elérte a nemzetközi hírű során 1970-1972 szezonban versenyző az újonnan létrehozott "Nemzetközi rally bajnokság döntéshozók" győztes számos rendezvényt Európa-szerte, és vált úgy, hogy az egyik legerősebb rally autók az idő. Közül figyelemre méltó teljesítményt az autó megnyerte az 1971-es Monte-Carlo Rally a svéd vezető Ove Andersson.
Aztán 1973-ban, amikor a buy-out by Renault Alpine volt befejezni a nemzetközi bajnokságot váltotta fel egy új, "World Rally Championship a döntéshozók." A Renault úgy döntött, hogy versenyezzenek a világbajnokságon az A110. A csapat felvázoló Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas és Jean-Luc Thėrier állandó Illesztőprogramok és "guest stars", mint Jean-Claude Andruet (aki megnyerte a Monte-Carlo abban az évben), az A110 nyerte a legtöbb versenyt, ahol a munkálatok csapat adta , így Alpine 1. rally világbajnok.
Amellett, hogy épült Alpine Dieppe gyár, A110 modellek által épített különféle más gépjárműgyártók szerte a világon. Az Alpine A110-ben Brazíliában gyártott néven Interlagos, egy fiatal vezető nevű Emerson Fittipaldi vezettem egy a számos versenyen. Az Alpine A110 gyártották Mexikóban néven Dinalpin, 1965-1974, a Diesel Nacional (DINA), ami szintén elő a Renault járműveket. Az Alpine A110 is elő Bulgáriában néven Bulgaralpine, 1967-1969, egy szövetkezet között kialakított SPC Metalhim és az ETO Bulet, amelynek együttműködés is eredményezte a termelés a Bulgarrenault.
1974-ben a Lancia Stratos, az első autót terveztek a semmiből a Rally versenyzés volt, operatív és homologizált. Ugyanakkor, nyilvánvaló volt, hogy az A110 elérte a végét fejlődését. Megpróbálja használni fuel injection nem hoztak teljesítmény növekedést. Néhány autó a DOHC 16-szelepes fejét a motorra szerelve, de bizonyultak megbízhatónak. Karosszéria változtatás, mint a használata, amely A310 kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, homologizált az A110 1600SC szintén nem a teljesítmény növelése érdekében. A nemzetközi színtéren a Stratos bizonyult a "végső fegyver" így a A110, valamint számos más rally autó hamarosan elavult.
A110 motorválaszték
A110 erőművek R8 sportosított alaptípusa valamint egy R8 Gordini__
V-6 Gordini
Alpine autósport
Racing models
- Alpine M63
- Alpine M64
- Alpine M65
- Alpine A210
- Alpine A220
- Alpine A364
- Alpine A440
- Alpine A441
- Alpine A442
- Alpine A443
Ferjáncz Attila A110 "ralley változatának" specifikációja
Renault Alpine A110 adatok:
- 1796 cm3 OHV 4 hengeres, 8 szelepes, soros, szívó OTTO motor
- 2 db duplatorkú WEBER karburátor DCOE 40-45
- Teljesítmény: 175 LE – (Gordini )• Nyomaték: 195 Nm
- 5 sebességes manuális váltó, hátsókerék hajtás
- Fékrendszer: elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hidraulikus kézifék
- Gyári bukóketrec GR4
- Súly 730 Kg
- Homologizálva: 1968.01.01. GR4
Eredmények:
Magyarország Rallye OB I. osztály: (Ferjáncz Attila- Iriczfalvi Ferenc)
- 1975 Abszolút I. hely
Restaurátor szekció
Felépítmény
Motor
A110 egy R5 motorjával
R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt
Porlasztók
Racing kitt, hogy legyen benzin a levegőben
Dual Weber R16 kitt és a másik híres gyártó R16 Solex ConvKit
Abroncsok és gumik
Eredeti méretek
- 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13)
- G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15)
- G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15)
Alpine original * Project 5J x 13"
GOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"
GOTTi X13 5.5 - 10J x 13"
GOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"
A110 Wheels (VD VH) 4hole Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13)
Kép-, és videó tár
Egy feketére "képzelt" példány
Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)
Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra
A 2012-es jubileumi modell specifikációja és jellemző motor diagrammjai