Alpine (Renault) A110
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Alpine autósport: video) |
(→Rövid típustörténet: szerkesztés) |
||
52. sor: | 52. sor: | ||
Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt. A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa. | Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt. A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa. | ||
- | '''A110, az elődök és az utódok''' | + | |
+ | === '''A110, az elődök és az utódok''' === | ||
+ | |||
* A106 | * A106 | ||
64. sor: | 66. sor: | ||
[[Fájl:A110tabla02.jpg]] | [[Fájl:A110tabla02.jpg]] | ||
- | '''A110 motorválaszték''' | + | |
+ | === '''Renault Alpine A110''' >>Fordítás alatt<< === | ||
+ | |||
+ | |||
+ | A francia gyártó Alpine elő a Alpine A110 sportkocsi 1961 és 1977. A gyönyörű A110 hajtotta különböző Renault motorok. Az Alpine A110 néven is ismert a "Berlinette". | ||
+ | |||
+ | Bevezetése az alpesi A110 volt 1961-ben, mint az evolúció A108. Mint a többi utcai Alpines az A110 történő intenzív használata sorozatgyártású Renault alkatrészek. De míg az A108-ben teljesen köré Dauphine alkatrészek, az A110-én frissítettek használni Renault 8 rész. Eleinte az A108 jött kapható kabrió és később, mint egy kupé, míg az A110 adták először a "Berlinetta" karosszéria, majd, mint egy kabrió. A fő látható különbség az A108 Coupé és A110 volt restyling a hátsó test, hogy illeszkedjen a nagyobb motorok, és hogy adott az autó sokkal agresszívabb megjelenés. Mint az A108, az A110 szerepelt acél gerinc alváz üvegszálas test. Ez a kialakítás befolyásolta a Lotus Elan, Colin Chapman, hogy egy nagy inspiráció forrása Alpine tervezők abban az időben. Az A110 eredetileg rendelkezésre 1.1L Renault 8 fő, vagy Renault 8 Gordini motorok. A Gordini motor szállított 95 LE SAE, 6500 rpm fordulaton. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Racing a Renault Alpine A110 | ||
+ | Az A110 elért legtöbb hírnevet az 1970-es években, mint egy győztes rally autó. Miután megnyerte számos megmozdulást Franciaországban az 1960-as években, a vas-cast Renault 8 Gordini motorral az autó felszerelve az alumínium blokk Renault 16 TS motor. A két kétkamrás Weber 45 karburátor az új motor volt képes szállítani 125 LE DIN 6000 rpm. Ez lehetővé tette a termelés 1600-as években, hogy elérje a végsebessége 210 km / h. | ||
+ | |||
+ | Az autó elérte a nemzetközi hírű során 1970-1972 szezonban versenyző az újonnan létrehozott "Nemzetközi rally bajnokság döntéshozók" győztes számos rendezvényt Európa-szerte, és vált úgy, hogy az egyik legerősebb rally autók az idő. Közül figyelemre méltó teljesítményt az autó megnyerte az 1971-es Monte-Carlo Rally a svéd vezető Ove Andersson. | ||
+ | |||
+ | Aztán 1973-ban, amikor a buy-out by Renault Alpine volt befejezni a nemzetközi bajnokságot váltotta fel egy új, "World Rally Championship a döntéshozók." A Renault úgy döntött, hogy versenyezzenek a világbajnokságon az A110. A csapat felvázoló Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas és Jean-Luc Thėrier állandó Illesztőprogramok és "guest stars", mint Jean-Claude Andruet (aki megnyerte a Monte-Carlo abban az évben), az A110 nyerte a legtöbb versenyt, ahol a munkálatok csapat adta , így Alpine 1. rally világbajnok. | ||
+ | |||
+ | Amellett, hogy épült Alpine Dieppe gyár, A110 modellek által épített különféle más gépjárműgyártók szerte a világon. Az Alpine A110-ben Brazíliában gyártott néven Interlagos, egy fiatal vezető nevű Emerson Fittipaldi vezettem egy a számos versenyen. Az Alpine A110 gyártották Mexikóban néven Dinalpin, 1965-1974, a Diesel Nacional (DINA), ami szintén elő a Renault járműveket. Az Alpine A110 is elő Bulgáriában néven Bulgaralpine, 1967-1969, egy szövetkezet között kialakított SPC Metalhim és az ETO Bulet, amelynek együttműködés is eredményezte a termelés a Bulgarrenault. | ||
+ | |||
+ | 1974-ben a Lancia Stratos, az első autót terveztek a semmiből a Rally versenyzés volt, operatív és homologizált. Ugyanakkor, nyilvánvaló volt, hogy az A110 elérte a végét fejlődését. Megpróbálja használni fuel injection nem hoztak teljesítmény növekedést. Néhány autó a DOHC 16-szelepes fejét a motorra szerelve, de bizonyultak megbízhatónak. Karosszéria változtatás, mint a használata, amely A310 kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, homologizált az A110 1600SC szintén nem a teljesítmény növelése érdekében. A nemzetközi színtéren a Stratos bizonyult a "végső fegyver" így a A110, valamint számos más rally autó hamarosan elavult. | ||
+ | |||
+ | === '''A110 motorválaszték''' === | ||
[[Fájl:A110tabla01.jpg]] | [[Fájl:A110tabla01.jpg]] |
A lap 2012. augusztus 28., 05:10-kori változata
Reanult Alpine A 110 | |
A 110 Ralley Team | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Alpine |
Gyártás helye | Dieppe, Seine-Martime Franciaország |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Reanault Alpine |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
Renault-osok, becsengettek!!!
Ez az oldal olyan, mint az alábbi "Alpine 110" Nézegetik, de nem szerkeszti senki!
Bocsánat, ha valakinek félreértést okoztam iménti megjegyzésemmel, de tényleg szabad ám, másnak is szerkeszteni, mert a stílusok és vélemények eltérhetnek, de a Veterán - téma örök! Gaál Szilveszter
Rövid típustörténet
A cégről pár szóban: Az -Alpine- francia vállalkozás, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt. A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
A110, az elődök és az utódok
- A106
- A108
- A110
- A310
- GTA/A610...........készül
A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció
Renault Alpine A110 >>Fordítás alatt<<
A francia gyártó Alpine elő a Alpine A110 sportkocsi 1961 és 1977. A gyönyörű A110 hajtotta különböző Renault motorok. Az Alpine A110 néven is ismert a "Berlinette".
Bevezetése az alpesi A110 volt 1961-ben, mint az evolúció A108. Mint a többi utcai Alpines az A110 történő intenzív használata sorozatgyártású Renault alkatrészek. De míg az A108-ben teljesen köré Dauphine alkatrészek, az A110-én frissítettek használni Renault 8 rész. Eleinte az A108 jött kapható kabrió és később, mint egy kupé, míg az A110 adták először a "Berlinetta" karosszéria, majd, mint egy kabrió. A fő látható különbség az A108 Coupé és A110 volt restyling a hátsó test, hogy illeszkedjen a nagyobb motorok, és hogy adott az autó sokkal agresszívabb megjelenés. Mint az A108, az A110 szerepelt acél gerinc alváz üvegszálas test. Ez a kialakítás befolyásolta a Lotus Elan, Colin Chapman, hogy egy nagy inspiráció forrása Alpine tervezők abban az időben. Az A110 eredetileg rendelkezésre 1.1L Renault 8 fő, vagy Renault 8 Gordini motorok. A Gordini motor szállított 95 LE SAE, 6500 rpm fordulaton.
Racing a Renault Alpine A110
Az A110 elért legtöbb hírnevet az 1970-es években, mint egy győztes rally autó. Miután megnyerte számos megmozdulást Franciaországban az 1960-as években, a vas-cast Renault 8 Gordini motorral az autó felszerelve az alumínium blokk Renault 16 TS motor. A két kétkamrás Weber 45 karburátor az új motor volt képes szállítani 125 LE DIN 6000 rpm. Ez lehetővé tette a termelés 1600-as években, hogy elérje a végsebessége 210 km / h.
Az autó elérte a nemzetközi hírű során 1970-1972 szezonban versenyző az újonnan létrehozott "Nemzetközi rally bajnokság döntéshozók" győztes számos rendezvényt Európa-szerte, és vált úgy, hogy az egyik legerősebb rally autók az idő. Közül figyelemre méltó teljesítményt az autó megnyerte az 1971-es Monte-Carlo Rally a svéd vezető Ove Andersson.
Aztán 1973-ban, amikor a buy-out by Renault Alpine volt befejezni a nemzetközi bajnokságot váltotta fel egy új, "World Rally Championship a döntéshozók." A Renault úgy döntött, hogy versenyezzenek a világbajnokságon az A110. A csapat felvázoló Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas és Jean-Luc Thėrier állandó Illesztőprogramok és "guest stars", mint Jean-Claude Andruet (aki megnyerte a Monte-Carlo abban az évben), az A110 nyerte a legtöbb versenyt, ahol a munkálatok csapat adta , így Alpine 1. rally világbajnok.
Amellett, hogy épült Alpine Dieppe gyár, A110 modellek által épített különféle más gépjárműgyártók szerte a világon. Az Alpine A110-ben Brazíliában gyártott néven Interlagos, egy fiatal vezető nevű Emerson Fittipaldi vezettem egy a számos versenyen. Az Alpine A110 gyártották Mexikóban néven Dinalpin, 1965-1974, a Diesel Nacional (DINA), ami szintén elő a Renault járműveket. Az Alpine A110 is elő Bulgáriában néven Bulgaralpine, 1967-1969, egy szövetkezet között kialakított SPC Metalhim és az ETO Bulet, amelynek együttműködés is eredményezte a termelés a Bulgarrenault.
1974-ben a Lancia Stratos, az első autót terveztek a semmiből a Rally versenyzés volt, operatív és homologizált. Ugyanakkor, nyilvánvaló volt, hogy az A110 elérte a végét fejlődését. Megpróbálja használni fuel injection nem hoztak teljesítmény növekedést. Néhány autó a DOHC 16-szelepes fejét a motorra szerelve, de bizonyultak megbízhatónak. Karosszéria változtatás, mint a használata, amely A310 kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, homologizált az A110 1600SC szintén nem a teljesítmény növelése érdekében. A nemzetközi színtéren a Stratos bizonyult a "végső fegyver" így a A110, valamint számos más rally autó hamarosan elavult.
A110 motorválaszték
A110 erőművek R8 sportosított alaptípusa valamint egy R8 Gordini__
V-6 Gordini
Alpine autósport
Racing models
- Alpine M63
- Alpine M64
- Alpine M65
- Alpine A210
- Alpine A220
- Alpine A364
- Alpine A440
- Alpine A441
- Alpine A442
- Alpine A443
Restaurátor szekció
Kép-, és videó tár
Egy feketére "képzelt" példány
Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)
Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra
A 2012-es jubileumi modell specifikációja és jellemző motor diagrammjai