Puch
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(műhely vázlat, twinn history) |
(→Puch - Műhely Team -: műszaki történet, javítások) |
||
101. sor: | 101. sor: | ||
'''Puch Monza tunning''' | '''Puch Monza tunning''' | ||
- | * '''A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden''' | + | * '''A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden''' ([[Split-single engine]]) |
[[Fájl:Puch_doppel.jpg]][[Fájl:Puch_doppelkolben_zweitakt_system.jpg|540px]] | [[Fájl:Puch_doppel.jpg]][[Fájl:Puch_doppelkolben_zweitakt_system.jpg|540px]] | ||
121. sor: | 121. sor: | ||
[[Fájl:Twn.jpg|300px]] | [[Fájl:Twn.jpg|300px]] | ||
- | Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök [[Alberto Garelli]] szabadalmaztatta. Cége, a [[Garelli Motociclette]], ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett. | + | Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök [[Alberto Garelli]] szabadalmaztatta. Cége, a [[Garelli Motociclette]], ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett. |
+ | --[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. augusztus 22., 09:13 (CEST) | ||
== Források, hivatkozások == | == Források, hivatkozások == |
A lap 2012. augusztus 22., 07:13-kori változata
Puch AG. | |
Alapítva | 1889 |
Alapító | Johann Puch |
Megszűnt | 1934, Steyr-Daimler-Puch 1987, (most Magna-Steyr) |
Székhely | Graz, Ausztria |
A(z) Puch AG. weboldala |
Tartalomjegyzék |
Puch márkatörténet
A céget Johann Puch alapította Ausztriában, az első kerékpárokat 1903-ban kezdték gyártani. 1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente. Az I. világháború alatt a Puch AG. fontos beszállítója volt az osztrák-magyar hadseregnek. Azonban a Habsburg birodalom összeomlása után, a piac és a termelés csökkent, az autógyártás igények hiányában megszűnt. 1934-ben egyesül a Steyr Puch és Austro-Daimler vállakozásaival és így képez egy céget a Steyr-Daimler-Puch.
1952-ben gyártották az első Puch robogót. A legendás Puch 500 gyártása 1957-ben kezdődik. Egyre több motorkerékpárt exportálnak az Egyesült Államokban -Allstate- és -Sears- néven. A gyár 1987-ben bezár, miután megvásárolja a Piaggio Italia.
Az első Puch moped az ötvenes években a Steyr-Daimler-Puch MS 50 volt, az úgynevezett baby-Puch, mert a törékeny és kistestű. A Puch rajongók úgy vélik, hogy ez volt az első tényleges moped. Azt azonban nehéz eldönteni, hogy a segéd biciklimotor hol ér véget, és a moped hol kezdődik? Az ötvenes évek robogó őrülete elmosta a modell kategóriákat. Mopedek? Robogók? Vagy egy "scooterette"? Dongó a bicajon?
A Puch márkanév jól ismert a mopedesek és motorkerékpárosok között. Sok öreg motorosnak egy Puch Maxi moped volt az első álma. Az 1970-es években az igények csökkenése a moped piacon a Puchot is megviselte, időszakos feléledése után olasz kézbe került a márka és a név. (bár nem használják)
Puch motorok 1934-ig
Puch V2 5 HP anno 1905
- Puch LM 1925
- Puch 175 1926
- Puch 220 1927
- Puch 250T 1930
- Puch 250T 1931 1932
- Puch 500
- Puch 250S
- Puch 500N 1933
- Puch 250L1934
- Puch 500V ADP
Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch)
Puch Styrette 1939-ből
modell felsorolás >> under construction
250 SGS restauration
350 GS "military" restauration
veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )
Puch motorsport
Puch EMC 125 (1953)
Puch 125-ös alapra kidolgozott, kecses munka 1953-ből
Egy 350-es ikerdugattyús "Americaner"
Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.
Puch - Műhely Team -
Egy kis rafinéria és csodát lehet tenni egy mopeddel is! (csak ne "Riga" ötvözeteket használjunk!)
Puch Monza tunning
- A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden (Split-single engine)
- Az ikerdugattyús kétütemű működési vázlata
Két henger, közös égéstér, jól szakaszolt szívás és kipufogás terek, átöblítés
Túra és sport változatoknál: ikerkarburátor, dupla gyújtás(két trafó, két megszakító, két gyújtógyertya, korai CDI gyújtás is szóba jöhet
- ...és a valóságban.....
Itt a két dugattyú a motor hossztengelyében áll.
- Twin elrendezés: a két dugattyú "Y" hajtókarra van fűzve, keresztirányú elrendezéssel, ezért jobb a hűtése!
Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök Alberto Garelli szabadalmaztatta. Cége, a Garelli Motociclette, ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett. --Gaal Szilveszter 2012. augusztus 22., 09:13 (CEST)