Puch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(műhely vázlat, twinn history)
(Puch - Műhely Team -: műszaki történet, javítások)
101. sor: 101. sor:
'''Puch Monza tunning'''
'''Puch Monza tunning'''
-
* '''A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden'''
+
* '''A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden''' ([[Split-single engine]])
[[Fájl:Puch_doppel.jpg]][[Fájl:Puch_doppelkolben_zweitakt_system.jpg|540px]]
[[Fájl:Puch_doppel.jpg]][[Fájl:Puch_doppelkolben_zweitakt_system.jpg|540px]]
121. sor: 121. sor:
[[Fájl:Twn.jpg|300px]]
[[Fájl:Twn.jpg|300px]]
-
Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök [[Alberto Garelli]] szabadalmaztatta. Cége, a [[Garelli Motociclette]], ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett.  
+
Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök [[Alberto Garelli]] szabadalmaztatta. Cége, a [[Garelli Motociclette]], ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett.
 +
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. augusztus 22., 09:13 (CEST)
== Források, hivatkozások ==
== Források, hivatkozások ==

A lap 2012. augusztus 22., 07:13-kori változata

Puch AG.
Puch logo.PNG
Alapítva1889
AlapítóJohann Puch
Megszűnt1934, Steyr-Daimler-Puch 1987, (most Magna-Steyr)
SzékhelyGraz, Ausztria
A(z) Puch AG. weboldala


Tartalomjegyzék

Puch márkatörténet

A céget Johann Puch alapította Ausztriában, az első kerékpárokat 1903-ban kezdték gyártani. 1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente. Az I. világháború alatt a Puch AG. fontos beszállítója volt az osztrák-magyar hadseregnek. Azonban a Habsburg birodalom összeomlása után, a piac és a termelés csökkent, az autógyártás igények hiányában megszűnt. 1934-ben egyesül a Steyr Puch és Austro-Daimler vállakozásaival és így képez egy céget a Steyr-Daimler-Puch.

Puch VS50L "Baby Blue"

1952-ben gyártották az első Puch robogót. A legendás Puch 500 gyártása 1957-ben kezdődik. Egyre több motorkerékpárt exportálnak az Egyesült Államokban -Allstate- és -Sears- néven. A gyár 1987-ben bezár, miután megvásárolja a Piaggio Italia.

Az első Puch moped az ötvenes években a Steyr-Daimler-Puch MS 50 volt, az úgynevezett baby-Puch, mert a törékeny és kistestű. A Puch rajongók úgy vélik, hogy ez volt az első tényleges moped. Azt azonban nehéz eldönteni, hogy a segéd biciklimotor hol ér véget, és a moped hol kezdődik? Az ötvenes évek robogó őrülete elmosta a modell kategóriákat. Mopedek? Robogók? Vagy egy "scooterette"? Dongó a bicajon?

A Puch márkanév jól ismert a mopedesek és motorkerékpárosok között. Sok öreg motorosnak egy Puch Maxi moped volt az első álma. Az 1970-es években az igények csökkenése a moped piacon a Puchot is megviselte, időszakos feléledése után olasz kézbe került a márka és a név. (bár nem használják)

Puch motorok 1934-ig

Const1.gif

Puch Motorkerekpar model 5 1905-8.jpg

Puch V2 5 HP anno 1905

  • Puch LM 1925
  • Puch 175 1926
  • Puch 220 1927
  • Puch 250T 1930
  • Puch 250T 1931 1932
  • Puch 500
  • Puch 250S
  • Puch 500N 1933
  • Puch 250L1934
  • Puch 500V ADP

Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch)

Puch Styriette 1939.gif

Puch Styrette 1939-ből

modell felsorolás >> under construction

250 SGS restauration

350 GS "military" restauration

veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )

Puch motorsport

Puch EMC 125 (1953)

Puch 1952.jpg

Puch 125-ös alapra kidolgozott, kecses munka 1953-ből

13775693.jpg

Egy 350-es ikerdugattyús "Americaner"

Puch1976customOhlins2007a250ccm.JPG

Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.


Puch - Műhely Team -

Egy kis rafinéria és csodát lehet tenni egy mopeddel is! (csak ne "Riga" ötvözeteket használjunk!)

Puch Monza tunning

  • A Puchnál előszeretettel alkalmazott, jól bevált ikerdugattyús motor konstrukcióról röviden (Split-single engine)

Puch doppel.jpgPuch doppelkolben zweitakt system.jpg

  • Az ikerdugattyús kétütemű működési vázlata

Két henger, közös égéstér, jól szakaszolt szívás és kipufogás terek, átöblítés

Túra és sport változatoknál: ikerkarburátor, dupla gyújtás(két trafó, két megszakító, két gyújtógyertya, korai CDI gyújtás is szóba jöhet

  • ...és a valóságban.....

Puch Doppelkolben snittfoto.jpg

Itt a két dugattyú a motor hossztengelyében áll.

  • Twin elrendezés: a két dugattyú "Y" hajtókarra van fűzve, keresztirányú elrendezéssel, ezért jobb a hűtése!

Twn.jpg

Az első osztott egységes motort 1912-ben az olasz mérnök Alberto Garelli szabadalmaztatta. Cége, a Garelli Motociclette, ekkor készített egy 346 ccm-es motorbiciklit, közúti használatra és versenyzésre. A termelési 1926-ig folytatódott, amikor a Garelli egyre inkább a katonai piacok felé fordul. A Garelli motorkerékpárok építése során nem fejlesztették tovább ezt a verziót, illetve nem is gyártották már ezeket a motorokat. A Puch azonban megtette ezt, sok más klasszikus márka mellett. --Gaal Szilveszter 2012. augusztus 22., 09:13 (CEST)

Források, hivatkozások