ZiSZ-101 Sport
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Modellváltozatok adatai) |
(→Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)) |
||
50. sor: | 50. sor: | ||
[[Fájl:Zis101asport05.jpg]] | [[Fájl:Zis101asport05.jpg]] | ||
- | + | '''Korabeli metszetrajz, igényesen digitalizálva | |
- | + | ''' | |
- | + | _____________________________________________________________________ | |
- | + | '''Motor''' | |
+ | R8 5,8 literes (5766 ccm), 2 szelep hengerenként, SV (alulszelepelt) | ||
- | + | '''Adagoló rendszer:''' karburátor | |
- | + | '''Furat x löket:''' 85,00 mm x 127,00 mm | |
- | + | ||
- | + | '''Kompressziós arány:''' 4.8:1 / 5.5:1 (101A) | |
- | + | '''Maximális teljesítmény:''' 91 LE (66 kW ) 2800 ford / perc / 112 LE 3200 fordulat / perc / 143 LE (101A) | |
- | Maximális | + | '''Maximális forgatónyomaték:''' N / A |
- | + | '''Futásteljesítmény''' | |
- | + | ||
- | + | '''Gyorsulás 0-100 km:''' NA | |
- | + | '''Maximális sebesség :''' 162 km/h | |
- | + | '''Átlagos üzemanyag-fogyasztás:''' 24,5 liter- / 100 km [1] | |
- | + | '''Tevékenységek:''' | |
- | + | '''Fordulási sugár:''' 7,7 m [1] | |
+ | |||
+ | '''Kerekek:''' 7,5 x17 [1] | ||
+ | |||
+ | '''Tengelytáv:''' NA | ||
+ | |||
+ | '''Első tengely:''' 1500 mm | ||
+ | |||
+ | '''Hátul:''' 1550 mm | ||
[[Fájl:Zis101aSport06.jpg]] | [[Fájl:Zis101aSport06.jpg]] | ||
- | Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel! | + | '''Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!''' |
== Fényképek == | == Fényképek == |
A lap 2012. július 25., 20:38-kori változata
Tartalomjegyzék |
Modellváltozatok adatai
A ZISZ 101 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el a ZISZ 101 sport roadstere.
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.
Míg a legtöbb limuzin feketére lakkozottan került használatba, a sportváltozat a hűvös, de elegáns „angol versenyzöld” lakkozást kapott.
Az alapmodell és a ZIS-102, csak néhány tucat példányban készült. Több példányban gyártott modell, a ZIS-101 Sport volt. 1940-ben bemutatják a továbbfejlesztett változatot a - ZIS-101A-t. Az erősebb motorteljesítményt a megemelt sűrítési aránnyal érték el. Az alapmodellt a későbbiekben a ZIS-110 váltotta fel.
A sport modell makettje (szép munka)
Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)
Korabeli metszetrajz, igényesen digitalizálva
_____________________________________________________________________
Motor R8 5,8 literes (5766 ccm), 2 szelep hengerenként, SV (alulszelepelt)
Adagoló rendszer: karburátor
Furat x löket: 85,00 mm x 127,00 mm
Kompressziós arány: 4.8:1 / 5.5:1 (101A)
Maximális teljesítmény: 91 LE (66 kW ) 2800 ford / perc / 112 LE 3200 fordulat / perc / 143 LE (101A)
Maximális forgatónyomaték: N / A
Futásteljesítmény
Gyorsulás 0-100 km: NA
Maximális sebesség : 162 km/h
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 24,5 liter- / 100 km [1]
Tevékenységek:
Fordulási sugár: 7,7 m [1]
Kerekek: 7,5 x17 [1]
Tengelytáv: NA
Első tengely: 1500 mm
Hátul: 1550 mm
Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!
Fényképek
Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás
Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet
"karosserien-frei" komplett alépítmény