ZiSZ-101 Sport
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Modellváltozatok adatai) |
(→Modellváltozatok adatai) |
||
34. sor: | 34. sor: | ||
== Modellváltozatok adatai == | == Modellváltozatok adatai == | ||
- | A ZISZ 101 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el a ZISZ 101 sport roadstere. | + | A '''ZISZ 101''' 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el a '''ZISZ 101 sport roadstere'''. |
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló. | A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló. | ||
44. sor: | 44. sor: | ||
[[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg]] | [[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg]] | ||
- | A sport modell makettje (szép munka) | + | '''A sport modell makettje''' (szép munka) |
== Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)== | == Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)== |
A lap 2012. július 25., 20:24-kori változata
Tartalomjegyzék |
Modellváltozatok adatai
A ZISZ 101 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el a ZISZ 101 sport roadstere.
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.
Míg a legtöbb limuzin feketére lakkozottan került használatba, a sportváltozat a hűvös, de elegáns „angol versenyzöld” lakkozást kapott.
Az alapmodell és a ZIS-102, csak néhány tucat példányban készült. Több példányban gyártott modell, a ZIS-101 Sport volt. 1940-ben bemutatják a továbbfejlesztett változatot a - ZIS-101A-t. Az erősebb motorteljesítményt a megemelt sűrítési aránnyal érték el. Az alapmodellt a későbbiekben a ZIS-110 váltotta fel.
A sport modell makettje (szép munka)
Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)
Motor R8 5,8 literes (5766 cc), 2 szelep hengerenként, SV
Adagoló rendszer: karburátor
Furat x löket: 85,00 mm x 127,00 mm
Kompressziós arány: 4.8:1 / 5.5:1 (101A)
Maximális teljesítmény: 91 LE (66 kW ) 2800 ford / perc / 112 LE 3200 fordulat / perc (101A) Maximális forgatónyomaték : N / A
Teljesítmény [ szerkesztés ]
Gyorsulás 0-100 km / h : b / d
Maximális sebesség : 115 km / h [1]
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 24,5 liter / 100 km [1] Tevékenységek [ szerkesztés ]
Fordulási sugár: 7,7 m [1]
Kerekek: 7,5 x17 [1]
Tengelytáv:
Első tengely: 1500 mm [1]
Hátul: 1550 mm [1]
Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!
Fényképek
Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás
Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet
"karosserien-frei" komplett alépítmény