Buick Century
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Egy közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Buick Century | | név = Buick Century | ||
- | | kép = | + | | kép = 1956-buick-century-oldalrol.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = 300 px |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| gyártó = [[Buick]] | | gyártó = [[Buick]] |
A lap jelenlegi, 2011. november 9., 08:23-kori változata
Buick Century | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Buick |
Gyártás éve | 1936-1942, 1954-1958 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Buick |
Veterán Buick Century típustörténet
A Buick Century név először 1936-ban tűnt fel egy Buick autón. Akkor is, később is a Century receptje egyszerű volt: egy rövidített alvázat és egy brutálisan erős V8-as motort házasítottak össze. A Century első generációja egészen 1942-ig maradt a piacon.
A típus visszatérésére egészen 1954-ig kellett várni. A kisméretű, könnyű Buick Special 5,3 literes V8-as motort kapott, s ez lett az új Century. 1957-re a Century motorjának hengerűrtartalma 364 köbincsre, azaz hat literre, teljesítménye 300 lóerőre növekedett.
"Kipróbálta már az '57-es Century-t? Wow! Képzelje el, hogy ott áll a garázsfelhajtóján! Mintha egymillió dollárt kapott volna adómentesen..." - a korabeli reklám nem is nagyon túlzott. A típus vonzerejét növelte, hogy a Highway Patrol azaz Országúti Rendőrség című TV-sorozat első évadjában a főszereplő ilyen járművel furikázott. Megjelenésének évében, 1954-ben a Century 5,24 méter hosszú volt. Az egyre több díszítés és az egyre csicsásabb farrész miatt 1957-re a jármű teljes hossza 5,29 méterre növekedett. A kabrió a Century-széria legritkább tagja: 1957-ben 26600 szedán, 17000 kupé és alig 4000 kabrió azaz amerikai szóhasználattal convertible készült. A Century pályafutása 1958-ban ért véget, s csak a hetvenes években indult újra.