Trabant P70
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
28. sor: | 28. sor: | ||
| fogyasztás = 7 liter/100 km/h | | fogyasztás = 7 liter/100 km/h | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = 90 km/h | + | | végsebesség = 90 km/h (coupé verzió 100 km/h) |
| kapcsolódó modellek = [[Trabant]] | | kapcsolódó modellek = [[Trabant]] | ||
}} | }} | ||
35. sor: | 35. sor: | ||
== Veterán Trabant P70 márkatörténet === | == Veterán Trabant P70 márkatörténet === | ||
- | A [[Trabant]] első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. | + | A [[Trabant]] első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. A típusjelzés 'P' betűje egyébként a plasztik jellegre utal. |
+ | |||
+ | A P70 motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine(1955), kombi, coupé(1957) – ezekből csak kevés készült. A P70 egyik "különlegessége", legalábbis a coupé változaté, hogy a vezető oldalon nincs zárszerkezet. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Kapcsolódó Trabant P70 videók == | ||
+ | |||
+ | === Trabant P70 vezetés közben === | ||
+ | |||
+ | <youtube>kW233UcYg1E</youtube> | ||
A lap 2011. február 15., 20:06-kori változata
Trabant P70 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Trabant |
Gyártás éve | 1954–1959 |
Darabszám | 36 786 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3740 mm |
Szélesség | 1500 mm |
Magasság | 1480 mm |
Tömeg | 800 kg |
Tengelytáv | 2300 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 32 liter (+4 liter tartalék) |
Teljesítmény | |
Motor | 690 cm3 (furatxlöket - 76x76 mm) |
Felépítés | háromfelömlős kétütemű Otto-motor, visszatérő keveréssel |
Teljesítmény | 22 LE (3500 fordulat/perc) |
Max. nyomaték | 5,4 mkg (1900 fordulat/perc) |
Átlagfogyasztás | 7 liter/100 km/h |
Max. sebesség | 90 km/h (coupé verzió 100 km/h) |
Kapcsolódó modellek | |
Trabant |
Tartalomjegyzék |
Veterán Trabant P70 márkatörténet =
A Trabant első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. A típusjelzés 'P' betűje egyébként a plasztik jellegre utal.
A P70 motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine(1955), kombi, coupé(1957) – ezekből csak kevés készült. A P70 egyik "különlegessége", legalábbis a coupé változaté, hogy a vezető oldalon nincs zárszerkezet.
Kapcsolódó Trabant P70 videók
Trabant P70 vezetés közben
Kapcsolódó Trabant P70 források, hivatkozások