Zaporozsec ZAZ 968A
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = Zaporozsec ZAZ 968A | ||
+ | | kép = | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | gyártó = | ||
+ | | gyártás helye = | ||
+ | | év = 1973-1980<!-- tól-ig --> | ||
+ | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
+ | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
+ | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
+ | | kategória = | ||
+ | | tervező = | ||
+ | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = | ||
+ | | szélesség = | ||
+ | | magasság = | ||
+ | | tömeg = | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = | ||
+ | | üzemanyag = | ||
+ | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = | ||
+ | | felépítés = | ||
+ | | váltó = | ||
+ | | teljesítmény = | ||
+ | | nyomaték = | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[Zaporozsec]] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
== Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet == | == Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet == | ||
A lap 2011. január 27., 17:26-kori változata
Zaporozsec ZAZ 968A | |
Gyártási adatok | |
Gyártás éve | 1973-1980 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Zaporozsec |
Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet
1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a Zaporozsec ZAZ 968 típus. Megjelent a Zaporozsec ZAZ 968A, amelynél már néhány Lada alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.
Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968 motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások