Trabant P601
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
21. sor: | 21. sor: | ||
| üzemanyag = | | üzemanyag = | ||
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = | + | | motor = 595 cm3 |
- | | felépítés = | + | | felépítés = 2 hengeres, 2 ütemű |
| váltó = | | váltó = | ||
- | | teljesítmény = | + | | teljesítmény = 27LE (4200-as fordulatszámon) |
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
40. sor: | 40. sor: | ||
== Trabant P601 videók == | == Trabant P601 videók == | ||
+ | |||
+ | === Eredeti Trabant P601 reklám === | ||
+ | |||
+ | <youtube>EJOIjQJAL30</youtube> | ||
== Kapcsolódó Trabant P601 források, hivatkozások == | == Kapcsolódó Trabant P601 források, hivatkozások == | ||
- | * | + | * [http://hu.wikipedia.org/wiki/Trabant A Wikipédia lapja, mely cikkünk alapjaként is szolgált] |
+ | * [http://www.trabantklub.hu/ Trabant - Wartburg Klub] |
A lap 2011. január 16., 14:06-kori változata
Trabant P601 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Trabant |
Gyártás helye | Zwickau, Német Demokratikus Köztársaság |
Gyártás éve | 1964-1989 |
Darabszám | 2 774 821 |
Modellvariánsok | Universal, Tramp |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | 595 cm3 |
Felépítés | 2 hengeres, 2 ütemű |
Teljesítmény | 27LE (4200-as fordulatszámon) |
Tartalomjegyzék |
A Trabant P601 története
A Trabant P601-et 1963-ban mutatták be,a jármű még a mai napig rója Magyarország útjait. Műszerfala kezdetben vajszínű, majd szürke volt, 1965 és 1968 között szögletes kilométerórával szerelték, a műszerfal 1966 áprilisától változott feketére. Ezeknél a kocsiknál 1969-ig nem volt szellőző a C oszlopon, a tank 24l-es volt. Az első embléma a hűtőrácson helyezkedik el, de még nem a jól ismert, egyszerű „körbe zárt villám”, hanem van két oldalra ágazó karja is (szárnyas embléma). Az index és a hátsó prizma pedig fémkeretes. A rendszámvilágítás öt 3W-os izzóval üzemelt, a tükrök pedig ívelt formájúak voltak. 1966-ben már van Trabant 601 Deluxe típus is, amin a külső fémalkatrészek nagyja krómbevonatú, kisebb extrák is találhatóak benne, például rádió, kényelmesebb ülések, eltérő színű belső kárpit. A tető fényezése is esetenként eltérő a karosszéria többi részétől.
Ugyanebben az évben megjelent az automata kuplungos Trabant Hycomat kivitel is, amit csak megrendelésre gyártottak, de meglehetősen nagy példányszámban kelt el, főleg (de nem kizárólag) mozgássérültek részére. 1967-től a gyár kifejlesztette a nyitott változatot, amit először a honvédség és a határőrségrészére gyártott, majd később a civilek számára is hozzáférhetővé tett. A Trabant Kübelt a katonaságnak, határőrségnek, a Trabant Tramp-ot pedig a civil vásárlóknak szánták. A következő nevezetes évszám 1974, ekkor gördült ki a gyárkapun az egymilliomodik Trabant. Számos apróbb változtatás gazdagította a kocsit ezekben az években. Ilyen volt a kormányzár, az intrevallumkapcsolós ablaktörlő vagy a kibővített színválaszték. 1980-tól már a Deluxe kivitelhez elektromos ablakmosó, ködlámpa, tolatólámpa és kétszólamú kürt is tartozott. Ez 1983-ban kibővült még fejtámlákkal és hátsóablak-fűtéssel is. Ez utóbbi 1987-től minden modellen szériafelszerelés. 1985-től a fényszórókban halogénizzók világítanak, és megjelent a tetőablakos változat is. A felsorolt „extrák” ma már szinte bárki számára nélkülözhetetlen kiegészítőket jelentenek egy autóban, de amint láthatjuk, a „kicsi csoda” esetében ez nem volt mindig így.