Pannónia TLT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Motor | név = Pannónia TLT | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | …”) |
|||
12. sor: | 12. sor: | ||
| tervező = | | tervező = | ||
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
- | | hossz = | + | | hossz = |
- | | szélesség = | + | | szélesség = |
- | | magasság = | + | | magasság = |
| tömeg = | | tömeg = | ||
- | | tengelytáv = | + | | tengelytáv = |
| üzemanyag = benzin | | üzemanyag = benzin | ||
| tank = 16 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = 16 liter <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
24. sor: | 24. sor: | ||
| teljesítmény = 12 LE | | teljesítmény = 12 LE | ||
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
- | | fogyasztás = 3, | + | | fogyasztás = 3,8 liter |
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 110 km/h |
| kapcsolódó modellek = [[Pannónia]] | | kapcsolódó modellek = [[Pannónia]] | ||
}} | }} |
A lap 2010. október 8., 12:14-kori változata
Pannónia TLT | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Csepeli Motorkerékpárgyár |
Gyártás helye | Magyarország, Budapest, Csepel |
Gyártás éve | 1956-1958 |
Kategória | túramotor |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 16 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 247 cm3 |
Felépítés | 1 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 68x68 mm), keverékolajozás (1/20 arány) |
Váltó | 4 fokozatú (lábbal kapcsolható) |
Teljesítmény | 12 LE |
Átlagfogyasztás | 3,8 liter |
Max. sebesség | 110 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Pannónia |
Pannónia TLT típustörténet
1956-ban mutatták be a Pannónia TLT-t, a Pannónia TL továbbfejlesztett változatát. A Csepel Művek számos fejlesztést hajtottak végre, ennek egyik legszembetűnőbb eleme a lánc tokozása volt, melyre a típusjel harmadik betűje is utal. Erre a módosításra elsősorban biztonságtechnikai okokból volt szükség, akkoriban ugyanis a láncok minősége, strapabírósága még hagyott némi kívánnivalót maga után, így a motorost tokozással védték az esetlegesen elszakadó lánc okozta sérülésektől.
A másik lényeges fejlesztés a vázszerkezetet érintette, mely a Pannónia TL-hez képest jóval erősebb csőből készült, ez a konstrukció a később megjelenő Pannónia motoroknál is meghatározó volt. A Pannónia TLT-ben az első sárvédő már együtt mozgott a lengővillával, a Csepeleknél megszokott fecskefarkú kipuffogot pedig a modernebb buzogánydob váltotta fel.
A fényezés tekintetében a leggyakoribb az almazöld volt, de kis számban készült bordó és fekete festéssel is.
Pannónia TLT tapasztalatok
Kapcsolódó Pannónia TL hivatkozások, források