Panhard Dynamic

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Panhard Dynamic | kép = Fájl:Panhard-Dynamic_1937.jpg | képméret = | képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic. | gyártó = [[Panhard|Pandhard…”)
1. sor: 1. sor:
{{Autó
{{Autó
| név = Panhard Dynamic
| név = Panhard Dynamic
-
| kép = [[Fájl:Panhard-Dynamic_1937.jpg]]
+
| kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg
-
| képméret =
+
| képméret = 200
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic.
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic.
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]]
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]]

A lap 2010. szeptember 13., 12:57-kori változata

Panhard Dynamic
200
Egy 1937-es Panhard Dynamic.
Gyártási adatok
GyártóPandhard et Levassor
Gyártás éve1936-1939
Darabszám2581



Panhard Dynamic típusleírás

Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát. A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.