Detroit Electric
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások) |
|||
37. sor: | 37. sor: | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | [[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Detroit Electric,oldtimer Detroit Electric"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Detroit Electric - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:32-kori változata
Detroit Electric | |
Alapítva | 1907 |
Alapító | Anderson Electric Car Company |
Megszűnt | 1939 |
Székhely | Detroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Veterán márkatörténet
A Detroit Electric az elektromos autók úttörőjeként már 1910-es évek elején évente 1000 elektromos meghajtású autót gyártott. A csöndes és füstmentes autókat nagyon kedvezően fogadta a közönség, különösen a hölgyek és a háziorvosok körében volt népszerű, akik kedvelték a kurblimentes gyors és könnyű indítást.
Az alapmodellt ólomakkumulátorral árulták, míg 600 dolláros felár fejében – igaz csak 1911-től – nikkel-akkumulátorral is elérhető volt a vevők számára. Utóbbi egy töltéssel 130 km megtételére volt képes, igaz egy teszten sikerült 300 kilométernél is többet megtennie a vezetőnek.
Az előremutató márkából egyébként még Thomas Edison is vásárolt magának.
Az I. világháború után – az egyre gazdaságosabb és olcsóbb benzinüzemű motorok megjelenésével – a kereslet jelentősen visszaesett, így áll motorháztetővel és radiátorral kellett ellátni a modelleket, hogy legalább kinézetükben hasonlítsanak a kor kínálatához. Az eladások azonban tovább csökkentek, így a 20-as évek végén csődközeli helyzetbe került a vállalat. Az utolsó Detroit Electric 1939. február 23-án gördült ki a gyárból.
Veterán Detroit Electric autók
- Detroit Electric Model 46 (1907-n.a.)
Kapcsolódó hivatkozások