Maybach
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) | | név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) | ||
- | | logo = | + | | logo = Maybach_logo.png |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
16. sor: | 16. sor: | ||
[[Wilhelm Maybach]] – [[Gottlieb Daimler]] – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a '''Maybach'''ot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, [[Karl Maybach]] vitte sikerre. | [[Wilhelm Maybach]] – [[Gottlieb Daimler]] – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a '''Maybach'''ot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, [[Karl Maybach]] vitte sikerre. | ||
- | Wilhelm 1907-ig dolgozott a [[Daimler]] számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini | + | Wilhelm 1907-ig dolgozott a [[Daimler]] számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autókiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű [[Maybach Zeppelin]], utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve. |
A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a [[Mercedes-Benz]] márkát birtokló [[Daimler AG]] élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel. | A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a [[Mercedes-Benz]] márkát birtokló [[Daimler AG]] élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel. | ||
- | |||
== Veterán Maybach autók == | == Veterán Maybach autók == | ||
46. sor: | 45. sor: | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Németország]] | [[Kategória:Németország]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Maybach,oldtimer Maybach"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Maybach - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:28-kori változata
Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) | |
Alapítva | 1919 (1909) |
Alapító | Wilhelm Maybach, Karl Maybach |
Székhely | Stuttgart, Németország |
A(z) Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) weboldala |
Veterán Maybach márkatörténet
Wilhelm Maybach – Gottlieb Daimler – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a Maybachot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, Karl Maybach vitte sikerre. Wilhelm 1907-ig dolgozott a Daimler számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autókiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű Maybach Zeppelin, utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.
A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a Mercedes-Benz márkát birtokló Daimler AG élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.
Veterán Maybach autók
- Maybach W3 (1921-n.a.)
- Maybach W5 (1927-n.a.)
- Maybach 12 (1929-n.a.)
- Maybach DSH (1930-1937)
- Maybach DS7 "Zeppelin" (1930-n.a.)
- Maybach W6 (1931-1933)
- Maybach DS8 "Zeppelin" (1931-n.a.)
- Maybach W6 DSG (1934-n.a.)
- Maybach SW35 (1935-n.a.)
- Maybach SW38 (1936-1939)
- Maybach SW42 (1939-n.a.)
- Maybach JW61 (1945-n.a.)
Kapcsolódó Maybach hivatkozások