Volkswagen
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Volkswagen | | név = Volkswagen | ||
- | | logo = | + | | logo = Volkswagen_logo.png |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
69. sor: | 69. sor: | ||
== Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások == | == Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Németország]] | [[Kategória:Németország]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Volkswagen,oldtimer Volkswagen"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Volkswagen - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 07:54-kori változata
Volkswagen | |
Alapítva | 1937. május 28. |
Alapító | Nemzetiszocialista német kormány |
Székhely | Wolfsburg, Németország |
A(z) Volkswagen weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Volkswagen márkatörténet
Kormányzati nyomásra, egészen pontosan Adolf Hitler irányzata alapján jött létre a Volskwagen a célból, hogy az akkori német autópiacot uraló nagy és drága autók mellett az átlagemberek számára is megvásárolható négykerekű szülessen. A „népautó” tervezéséhez kapott ukáz szerint az autónak alkalmasnak kell lennie legalább két felnőtt és három gyerek szállításához, ára pedig nem lehet több, mint egy motorkerékpáré (az árát 1000 márkában maximalizálták). A feladatot Dr. Ferdinand Porsche nyerte el, így készült el az első népautó, a Volkswagen Bogár, ekkor persze még nem ezen a néven, a Bogár szót csak az 1960-as évektől kezdték tudatosan használni.
A wolfsburgi gyár a II. világháború idején jelentős károkat szenvedett, majd a háború végeztével brit kézre került. A gyártósorokat szétszedték és Angliába szállították. A fáma szerint a britek, meglátva a Bogár koncepcióját, csak legyintettek, mondván nem életképes a modell.
A gyártás végül 1947-ben indult újra, melyben kulcsszerepe volt a brit Ivan Hirst-nek. Az eladások az 50-es években lódultak meg, a Bogár világszerte sok hódolóra talált. 1961-ben elkészült az ötmilliomodik Bogár. 1973-ban mutatták be a Volkswagen Passat-ot, egy évvel később pedig az akkoriban már piacát vesztő gyárat megmentő Volkswagen Golf-ot és Volkswagen Scirocco-t. 1975-ben ismét új modellt mutatott be a gyár, a Volkswagen Polo-t, s innentől a Volkswagen – nevéhez híven – ismét rendkívül népszerű lett a „nép” körében.
Veterán Volkswagen autók
II. világháború előtti oldtimer Volkswagen modellek
- Volkswagen Bogár (Typ 1) (1938)
II. világháború utáni oldtimer Volkswagen modellek
- Volkswagen Bogár (type 11) (1945-1972)
- Volkswagen Bogár "Hebmüller Cabriolet" (type 14) (1949-1952)
- Volkswagen Bogár Cabriolet (Type 15) (1949-1970)
- Volkswagen Bogár (type 13) (1972-1975)
- Volkswagen Bogár (type 15) (1970-1982)
- Volkswagen Karmann Ghina (type 14) (1955-1960)
- Volkswagen Karmann 1500 (type 34) (1961-1963)
- Volkswagen Karmann 1500 S (type 34) (1963-1965)
- Volkswagen Karmann 1600 L (type 34) (1965-1969)
- Volkswagen 411/411L (1968-1969)
- Volkswagen 411E/411LE (1969-1972)
- Volkswagen 412E/412LE (1972-1973)
- Volkswagen 412/412L (1973-1974)
- Volkswagen 412S/412LS (1973-1974)
- Volkswagen Kübel (type 181) (1969-1979)
- Volkswagen K 70 (type 48) (1970-1974)
- Volkswagen Golf Mk1/Rabbit (Type 17) (1974-1985)
- Volkswagen Polo (1975-1981)
- Volkswagen Derby (1977-1981)
- Volkswagen T1 (1950-1967)
- Volkswagen T2 (1967-1979)
- Volkswagen Passat (type 32) (1973-1980)
- Volkswagen Jetta (1981-1983)
- Volkswagen Scirocco I (1974-1980)
- Volkswagen Scirocco II (1980-1992)
Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások