Citroën DS
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Citroën DS típusleírás) |
|||
29. sor: | 29. sor: | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
| végsebesség = | | végsebesség = | ||
- | | kapcsolódó modellek = | + | | kapcsolódó modellek = }} |
A lap 2010. augusztus 11., 09:10-kori változata
Citroën DS | |
[[Fájl:Fájl:Citoren DS.jpg|250px]] | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Citroën |
Gyártás éve | 1957-1959 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Üzemanyag | benzin |
Tartalomjegyzék |
Veterán Citroën DS típusleírás
A Citroën 1955-ben mutatta be a Citroën DS első szériáját, a Citroën DS 19-et. Nem pusztán formája, de az alkalmazott megoldások kapcsán is elmondható, hogy korszakalkató járműről van szó, nem véletlen, hogy a VeteránPark logójaként is ezt a típust választottuk. A Citroën DS-t az 1999-ben megtartott Évszázad autója (Car of Century) versenyen harmadik helyezést ért el, a Classic & Sports Car magazin pedig minden idők legszebb autójának választotta.
A Citroën DS 19 1955-ben mutatkozott be a Párizsi Autókiállításon, a járműre még aznap 12 ezer megrendelés érkezett.
Citroën DS 19 volt az első sorozatgyártású autó, melyet elől is tárcsafékekkel láttak el. Ezen kívül kormányszervó, állítható és független hidraulikus felfüggesztés, üvegszálas tető, valamint félautomata váltó szerepelt a felszereltségi listán. Egyedül a motor lógott ki a sorból a tekintetben, hogy a viszonylag nagy tömeghez mérten – elsősorban adózási okokból - nem volt jelentősebb teljesítményt produkáló erőforrás rendelhető. 1967-ben – rendelhető extraként - mutatták be a kanyarkövető fényszórót, mely mechanikus úton követte le a kormány mozgását, az autóiparban szintén elsőként javítva ezzel az éjszakai vezetés biztonságát. A Citroën DS-t 20 éven keresztül gyártották a több frissítésen átesett autóból kb. 1.5 millió fogyott ezen időszak alatt.