BMW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán BMW motorok) |
(→Veterán BMW autók) |
||
29. sor: | 29. sor: | ||
== Veterán BMW autók == | == Veterán BMW autók == | ||
- | ==== I. és II. világháború közötti oldtimer | + | ==== I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek ==== |
* [[BMW 315/1]] (1934-1936) | * [[BMW 315/1]] (1934-1936) | ||
39. sor: | 39. sor: | ||
* [[BMW-328]] (1937-1939) | * [[BMW-328]] (1937-1939) | ||
- | ==== II. világháború utáni oldtimer | + | ==== II. világháború utáni oldtimer BMW modellek ==== |
A lap 2010. július 6., 06:53-kori változata
BMW (Bayerische Motoren Werke) | |
Alapítva | 1916. március 7. |
Alapító | Franz Josef Popp |
Székhely | München, Németország |
Jelmondat | The Ultimate Driving Machine |
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán BMW márkatörténet
Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.
Veterán BMW autók
I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek
- BMW 315/1 (1934-1936)
- BMW 319 (1934-1936)
- BMW 320 (1937-1938)
- BMW 321 (1939-1941)
- BMW 326 (1936-1941)
- BMW 327/28 (1938-1940)
- BMW-328 (1937-1939)
II. világháború utáni oldtimer BMW modellek
- BMW 501 (1952-1958)
- BMW 502 (1954-1958)
- BMW 2.6 (1958-1961)
- BMW 3,2 (1958-1961)
- BMW 2600 (1961-1964)
- BMW 3200 (1961-1963)
- BMW 503 (1956-1959)
- BMW 507 (1956-1959)
- BMW 3200 CS (1962-1965)
- BMW Isetta (1955-1962)
- BMW 600 (1957-1959)
- BMW 700 (1959-1964)
- BMW LS (1964-1965)
- BMW 1500 (1962-1964)
- BMW 1600 (1964-1975)
- BMW 1800 (1963-1973)
- BMW 2000 (1966-1973)
- BMW 1502 (1975-1977)
- BMW 1802 (1971-1975)
- BMW 2002 (1968-1976)
- BMW 2500 (1968-1971)
- BMW 2800 (1968-1975)
- BMW 2,8 L (1975-1977)
- BMW 3,0 (1971-1977)
- BMW 3,3 (1974-1977)
- BMW 2,5 CS (1974-1975)
- BMW 518 E12 (1974-1984)
- BMW 520 E12 (1972-1981)
- BMW 525 E12 (1973-1981)
- BMW 528 E12 (1975-1981)
- BMW M 535i E12 (1979-1981)
- BMW 518 E28 (1981-1987)
- BMW 520 E28 (1981-1987)
- BMW 525 E28 (1983-1987)
- BMW 524 E28 (1983-1987)
- BMW 528 E28 (1981-1987)
- BMW 535 E28 (1985-1987)
- BMW M5 E28 (1985-1987)
- BMW 728 (1977-1986)
- BMW 730 (1977-1979)
- BMW 732 (1977-1986)
- BMW 733 (1977-1979)
- BMW 735 (1977-1986)
- BMW 745 (1980-1986)
- BMW 628 (1979-1982)
- BMW 630 E24 (1976-1979)
- BMW 633 E24 (1976-1982)
- BMW 635 E24 (1978-1981)
- BMW M 635 E24 (1983-1989)
- BMW M1 E26 (1978-1981)
- BMW 315 E21 (1978-1983)
- BMW 316 E21 (1975-1982)
- BMW 318 E21 (1975-1982)
- BMW 320 E21 (1975-1982)
- BMW 323 E21 (1977-1982)
Veterán BMW motorok
I. és II. világháború közötti oldtimer BMW motorok
- BMW R32 (1923-1926)
- BMW R37 (1925-1926)
- BMW R39 (1925-1926)
- BMW R42 (1926-1928)
- BMW R47 (1927-1928)
- BMW R52 (1928-1929)
- BMW R57 (1928-1930)
- BMW R62 (1928-1929)
- BMW R63 (1928-1929)
- BMW R11 (1929-1934)
- BMW R16 (1929-1934)
- BMW R2 (1931-1936)
- BMW R4 (1932-1937)
- BMW R3 (1936-1936)
- BMW R12 (1935-1941)
- BMW R17 (1935-1937)
- BMW R5 (1936-1937)
- BMW R6 (1937-1937)
- BMW R35 (1937-1940)
- BMW R20 (1937-1938)
- BMW R23 (1938-1940)
- BMW R51 (1938-1940)
- BMW R66 (1938-1941)
- BMW R61 (1938-1941)
- BMW R71 (1938-1941)
- BMW R75 (1941-1944)
II. világháború utáni oldtimer BMW motorok
- BMW R24 (1948-1950)
- BMW R25 (1950-1951)
- BMW R25/2 (1951-1953)
- BMW R25/3 (1953-1956)
- BMW R26 (1956-1960)
- BMW R27 (1960-1966)
- BMW R51/2 (1950-1951)
- BMW R51/3 (1951-1954)
- BMW R67 (1951-1951)
- BMW R68 (1952-1954)
- BMW R62/2 (1952-1954)
- BMW R62/3 (1955-1956)
- BMW R50 (1955-1960)
- BMW R50/2 (1960-1969)
- BMW R69 (1955-1960)
- BMW R60 (1956-1960)
- BMW R60/2 (1960-1969)
- BMW R50 S (1960-1962)
- BMW R69 S (1960-1969)
- BMW R50/5 (1969-1973)
- BMW R60/5 (1969-1973)
- BMW R75/5 (1969-1973)
- BMW R60/6 (1973-1976)
- BMW R75/6 (1973-1976)
- BMW R90/6 (1973-1976)
- BMW R90 S (1973-1976)
- BMW R60/7 (1976-1980)
- BMW R75/7 (1976-1977)
- BMW R80/7 (1976-1984)
- BMW R100/7 (1976-1978)
- BMW R100 S (1976-1978)
- BMW R100 RS (1976-1984)
- BMW R100 RT (1978-1984)
- BMW R100 T (1978-1980)
- BMW R100 (1980-1984)
- BMW R100 CS (1980-1984)
- BMW R46 (1978-1985)
- BMW R65 (1978-1985)
- BMW R80 G/S (1980-1987)