ZiSZ-101 Sport

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Modellváltozatok adatai)
(Modellváltozatok adatai)
34. sor: 34. sor:
== Modellváltozatok adatai ==
== Modellváltozatok adatai ==
-
A ZISZ 101 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el  a ZISZ 101 sport roadstere.
+
A '''ZISZ 101''' 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el  a '''ZISZ 101 sport roadstere'''.
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.  
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.  
44. sor: 44. sor:
[[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg‎]]
[[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg‎]]
-
A sport modell makettje (szép munka)
+
'''A sport modell makettje''' (szép munka)
== Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)==
== Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)==

A lap 2012. július 25., 20:24-kori változata

ZIS 101 sport
150*150
Gyártási adatok
Gyártás helyeZavod Imeni Stalina, Russia
Gyártás éve<1939>
Kategóriasport cabriolett
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Teljesítmény143 LE 3200 rpm
Max. sebesség162 km/h



Tartalomjegyzék

Modellváltozatok adatai

A ZISZ 101 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el a ZISZ 101 sport roadstere.

A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.

Míg a legtöbb limuzin feketére lakkozottan került használatba, a sportváltozat a hűvös, de elegáns „angol versenyzöld” lakkozást kapott.

Az alapmodell és a ZIS-102, csak néhány tucat példányban készült. Több példányban gyártott modell, a ZIS-101 Sport volt. 1940-ben bemutatják a továbbfejlesztett változatot a - ZIS-101A-t. Az erősebb motorteljesítményt a megemelt sűrítési aránnyal érték el. Az alapmodellt a későbbiekben a ZIS-110 váltotta fel.

ZIS 101 Sport 1939 01.jpg

A sport modell makettje (szép munka)

Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)

Zis101asport05.jpg

Motor R8 5,8 literes (5766 cc), 2 szelep hengerenként, SV

Adagoló rendszer: karburátor

Furat x löket: 85,00 mm x 127,00 mm

Kompressziós arány: 4.8:1 / 5.5:1 (101A)

Maximális teljesítmény: 91 LE (66 kW ) 2800 ford / perc / 112 LE 3200 fordulat / perc (101A) Maximális forgatónyomaték : N / A

Teljesítmény [ szerkesztés ]

Gyorsulás 0-100 km / h : b / d

Maximális sebesség : 115 km / h [1]

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 24,5 liter / 100 km [1] Tevékenységek [ szerkesztés ]

Fordulási sugár: 7,7 m [1]

Kerekek: 7,5 x17 [1]

Tengelytáv:

Első tengely: 1500 mm [1]

Hátul: 1550 mm [1]

Zis101aSport06.jpg

Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!

Fényképek

Zis101asport01.jpg

Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás

Zis101asport03.jpg

Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet

Zis101asport04.jpg

"karosserien-frei" komplett alépítmény

Hivatkozások