Zaporozsec ZAZ 968A
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások) |
|||
42. sor: | 42. sor: | ||
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások == | == Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások == | ||
- | * [http://zaporozsec. | + | * [http://zaporozsec.com/ Zaporozsec Klub] |
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] |
A lap jelenlegi, 2011. november 14., 06:27-kori változata
Zaporozsec ZAZ 968A | |
Gyártási adatok | |
Gyártás éve | 1973-1980 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Zaporozsec |
Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet
1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a Zaporozsec ZAZ 968 típus. Megjelent a Zaporozsec ZAZ 968A, amelynél már néhány Lada alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.
Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968 motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások