Zaporozsec ZAZ 968A

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet)
(Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások)
 
(Egy közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
{{Autó
 +
| név = Zaporozsec ZAZ 968A
 +
| kép =
 +
| képméret =
 +
| képaláírás =
 +
| gyártó =
 +
| gyártás helye =
 +
| év = 1973-1980<!-- tól-ig -->
 +
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
 +
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
 +
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
 +
| kategória =
 +
| tervező =
 +
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
 +
| hossz =
 +
| szélesség =
 +
| magasság =
 +
| tömeg =
 +
| alváz =
 +
| tengelytáv =
 +
| üzemanyag =
 +
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
 +
| motor =
 +
| felépítés =
 +
| váltó =
 +
| teljesítmény =
 +
| nyomaték =
 +
| fogyasztás =
 +
| gyorsulás =
 +
| végsebesség =
 +
| kapcsolódó modellek = [[Zaporozsec]]
 +
}}
 +
== Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet ==
== Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet ==
9. sor: 42. sor:
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások ==
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások ==
-
* [http://zaporozsec.net/ Zaporozsec Klub]
+
* [http://zaporozsec.com/ Zaporozsec Klub]
[[Kategória:Autótípus]]
[[Kategória:Autótípus]]

A lap jelenlegi, 2011. november 14., 06:27-kori változata

Zaporozsec ZAZ 968A
Gyártási adatok
Gyártás éve1973-1980
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény

Kapcsolódó modellek
Zaporozsec



Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet

1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a Zaporozsec ZAZ 968 típus. Megjelent a Zaporozsec ZAZ 968A, amelynél már néhány Lada alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.

Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.

Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968 motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.

Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások