Zaporozsec ZAZ 968A
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet) |
|||
5. sor: | 5. sor: | ||
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt. | Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt. | ||
- | Ha valaki a [[Zaporozsec]] nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ | + | Ha valaki a [[Zaporozsec]] nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968 motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele. |
- | + | ||
- | + | ||
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások == | == Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások == |
A lap 2011. január 24., 15:36-kori változata
Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet
1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a Zaporozsec ZAZ 968 típus. Megjelent a Zaporozsec ZAZ 968A, amelynél már néhány Lada alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.
Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968 motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások