Zaporozsec ZAZ 968A

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus. Megjelent a ZAZ 968A, amelynél már néhány LADA alkatrészt is felhasználtak és az…”)
1. sor: 1. sor:
-
1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus. Megjelent a ZAZ 968A, amelynél már néhány LADA alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.
+
== Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet ==
 +
 
 +
1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a [[Zaporozsec ZAZ 968]] típus. Megjelent a '''Zaporozsec ZAZ 968A''', amelynél már néhány [[Lada]] alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.
Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.
-
Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968Э motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.
+
Ha valaki a [[Zaporozsec]] nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968Э motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások ==
 +
 
 +
* [http://zaporozsec.net/ Zaporozsec Klub]
 +
 
 +
[[Kategória:Autótípus]]
 +
 
 +
<meta name="keywords" content="Zaporozsec ZAZ 968A, veterán, oldtimer"></meta> 
 +
<meta  name="description" content="Zaporozsec ZAZ 968A - Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet, Zaporozsec ZAZ 968A technikai paraméterek, oldtimer  autók, egyéb veterán járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a  veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap 2010. november 9., 13:58-kori változata

Zaporozsec ZAZ 968A típustörténet

1974-ben, mai szóhasználattal élve, kisebb ráncfelvarráson esett át a típus a Zaporozsec ZAZ 968 típus. Megjelent a Zaporozsec ZAZ 968A, amelynél már néhány Lada alkatrészt is felhasználtak és az autó elejéről eltűnt a krómozott rács, helyette egy krómbajuszt kapott, ami egyik jellegzetessége lett az autónak. Ezzel egyidőben a világítási rendszere is változott, mert az első irányjelző és helyzetjelző elhelyezkedését több bírálat érte. Megjelent a C-oszlop közelében egy parkolólámpa, amit aztán 1977-től ismét elhagytak.

Lényeges változtatás volt, hogy egy másik hengerfej alkalmazásával a sűrítési viszonyt 8,4-re lehetet emelni, ezáltal a motor teljesítmény 45 LE-re emelkedett, noha ez magasabb oktánszámú üzemanyagot (szuperbenzin) igényelt. Ennek a megnövelt teljesítményű motornak a típusjele МеМЗ 968A, de Magyarország ebből nem rendelt.

Ha valaki a Zaporozsec nevet hallja, elsőként ez a modell jut eszébe, elején a króm bajusszal. Nem csoda, hiszen 1980-ig gyártották és Magyarországra ebből a МеМЗ 968Э motorral szerelt változatból került a legtöbb, nagyjából 15-20000 db. Találkozókon, hirdetésekben gyakran találkozni vele.


Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968A oldtimer linkek, hivatkozások