Zaporozsec ZAZ 966 B

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „A ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába építettkisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártá…”)
1. sor: 1. sor:
-
A ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába építettkisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti NemzetköziVásáron is ezzel mutatták be. Ez a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A(bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.
+
A ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.
-
A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LEteljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban álltrendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. Anagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amitkizárólag belső piacra szántak.
+
 
 +
A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
 +
 
Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.
Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.
 +
Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.
Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.

A lap 2010. november 7., 14:54-kori változata

A ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.

A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.

Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.

Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.