Zaporozsec ZAZ 966B

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
{{Autó
 +
| név = Zaporozsec ZAZ 966B
 +
| kép =
 +
| képméret =
 +
| képaláírás =
 +
| gyártó =
 +
| gyártás helye =
 +
| év = 1967-1972<!-- tól-ig -->
 +
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
 +
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
 +
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
 +
| kategória =
 +
| tervező =
 +
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
 +
| hossz =
 +
| szélesség =
 +
| magasság =
 +
| tömeg =
 +
| alváz =
 +
| tengelytáv =
 +
| üzemanyag =
 +
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
 +
| motor =
 +
| felépítés =
 +
| váltó =
 +
| teljesítmény =
 +
| nyomaték =
 +
| fogyasztás =
 +
| gyorsulás =
 +
| végsebesség =
 +
| kapcsolódó modellek = [[Zaporozsec]]
 +
}}
 +
== Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet ==
== Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet ==
A  '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád”  karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A  ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az  1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a  МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is  beépítették 1966-tól.
A  '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád”  karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A  ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az  1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a  МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is  beépítették 1966-tól.
-
A [[НАМИ]] mérnökei később  elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968Э típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre,  ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost  lett a [[Zaporozsec ZAZ 966B|ZAZ 966]] és a kismotorost elnevezték ZAZ  966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
+
A [[НАМИ]] mérnökei később  elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre,  ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost  lett a [[Zaporozsec ZAZ 966B|ZAZ 966]] és a kismotorost elnevezték ZAZ  966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
Külsőleg  megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső  piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem  krómozták, hanem feketére festették.
Külsőleg  megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső  piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem  krómozták, hanem feketére festették.
11. sor: 44. sor:
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek ==
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek ==
-
* [http://zaporozsec.net/ Zaporozsec Klub]
+
* [http://zaporozsec.com/ Zaporozsec Klub]
[[Kategória:Autótípus]]
[[Kategória:Autótípus]]

A lap jelenlegi, 2011. november 14., 06:26-kori változata

Zaporozsec ZAZ 966B
Gyártási adatok
Gyártás éve1967-1972
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény

Kapcsolódó modellek
Zaporozsec



Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet

A Zaporozsec ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.

A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.

Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.

Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.

Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek