Zaporozsec ZAZ 966B
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = Zaporozsec ZAZ 966B | ||
+ | | kép = | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | gyártó = | ||
+ | | gyártás helye = | ||
+ | | év = 1967-1972<!-- tól-ig --> | ||
+ | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
+ | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
+ | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
+ | | kategória = | ||
+ | | tervező = | ||
+ | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = | ||
+ | | szélesség = | ||
+ | | magasság = | ||
+ | | tömeg = | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = | ||
+ | | üzemanyag = | ||
+ | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = | ||
+ | | felépítés = | ||
+ | | váltó = | ||
+ | | teljesítmény = | ||
+ | | nyomaték = | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[Zaporozsec]] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
== Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet == | == Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet == | ||
A lap 2011. január 27., 17:28-kori változata
Zaporozsec ZAZ 966B | |
Gyártási adatok | |
Gyártás éve | 1967-1972 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Zaporozsec |
Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet
A Zaporozsec ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.
A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.
Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek