Zaporozsec ZAZ 966B

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet)
3. sor: 3. sor:
A  '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád”  karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A  ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az  1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a  МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is  beépítették 1966-tól.
A  '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád”  karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A  ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az  1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a  МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is  beépítették 1966-tól.
-
A [[НАМИ]] mérnökei később  elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968Э típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre,  ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost  lett a [[Zaporozsec ZAZ 966B|ZAZ 966]] és a kismotorost elnevezték ZAZ  966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
+
A [[НАМИ]] mérnökei később  elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre,  ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost  lett a [[Zaporozsec ZAZ 966B|ZAZ 966]] és a kismotorost elnevezték ZAZ  966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
Külsőleg  megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső  piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem  krómozták, hanem feketére festették.
Külsőleg  megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső  piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem  krómozták, hanem feketére festették.

A lap 2011. január 24., 15:32-kori változata

Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet

A Zaporozsec ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.

A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.

Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.

Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.

Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek