Wartburg

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(szerkesztés cikk)
(szerkesztések)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Márka
{{Márka
| név = Wartburg
| név = Wartburg
-
| logo =  
+
| logo = Wartburglogo01.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = (1898)
| alapítva = (1898)
| alapító = [[Heinrich Ehrhardt]]
| alapító = [[Heinrich Ehrhardt]]
-
| megszűnt =  
+
| megszűnt = 1991
| székhely = Eisenach, Németország
| székhely = Eisenach, Németország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
43. sor: 44. sor:
volt a sportautó -től Melkus . Ez egy sima sportkocsi hajtott hangolt közepére szerelt Wartburg 3-hengeres 2 ütemű motor a Wartburg 353 . A legtöbb autó használta a 992 cc változat, amely a végsebesség 175 km / h, de néhány a későbbi autó volt az 1200 cc változat. A verseny változata a 992 köbcentis motorral felszerelt sport karburátor gyártott 90 LE az utcai változat és 118 LE a verseny változat és a végsebessége 210 km / h (130 mph). Ez volt sirályszárny-ajtó . 101 autó között végezték 1969 és 1979-ben a drezdai gyárban.
volt a sportautó -től Melkus . Ez egy sima sportkocsi hajtott hangolt közepére szerelt Wartburg 3-hengeres 2 ütemű motor a Wartburg 353 . A legtöbb autó használta a 992 cc változat, amely a végsebesség 175 km / h, de néhány a későbbi autó volt az 1200 cc változat. A verseny változata a 992 köbcentis motorral felszerelt sport karburátor gyártott 90 LE az utcai változat és 118 LE a verseny változat és a végsebessége 210 km / h (130 mph). Ez volt sirályszárny-ajtó . 101 autó között végezték 1969 és 1979-ben a drezdai gyárban.
 +
Az alváz egy hagyományos létraváz a roll bar integrált szélvédő keret és a vezetőülés mögött. A test volt üvegszál .
Az alváz egy hagyományos létraváz a roll bar integrált szélvédő keret és a vezetőülés mögött. A test volt üvegszál .
 +
A Melkus RS 1000 szerepelt a zenei videót ATC 2000-ben hit, a Föld körül .
A Melkus RS 1000 szerepelt a zenei videót ATC 2000-ben hit, a Föld körül .
Az időt a 50 éves jubileumi limitált számban 15 RS 1000 kerül sor. [ 1 ] Az első sportautó a sorozat mutatták be november 26-án, 2006.
Az időt a 50 éves jubileumi limitált számban 15 RS 1000 kerül sor. [ 1 ] Az első sportautó a sorozat mutatták be november 26-án, 2006.
Egy nyitott roadster nevű Melkus PT 73 Spyder épült az RS 1000 alváz, de csak egy prototípus.
Egy nyitott roadster nevű Melkus PT 73 Spyder épült az RS 1000 alváz, de csak egy prototípus.
 +
A frissített verzió, szinkronizált az RS 2000, jelenleg fejlesztés alatt áll. [ 2 ] Melkus bejelentette az új RS 2000 lesz kiállítva az Internationale Automobil Ausstellung (International Motor Show) Frankfurt, Németország a 17. a 27. szeptember 2009. [ 3 ]
A frissített verzió, szinkronizált az RS 2000, jelenleg fejlesztés alatt áll. [ 2 ] Melkus bejelentette az új RS 2000 lesz kiállítva az Internationale Automobil Ausstellung (International Motor Show) Frankfurt, Németország a 17. a 27. szeptember 2009. [ 3 ]
A vállalat jelenleg fizetésképtelen. [ 4 ]
A vállalat jelenleg fizetésképtelen. [ 4 ]

A lap 2013. február 15., 07:37-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Wartburg
Wartburglogo01.jpg
Alapítva(1898)
AlapítóHeinrich Ehrhardt
Megszűnt1991
SzékhelyEisenach, Németország

Tartalomjegyzék

Veterán Wartburg márkatörténet

A Wartburg története egészen 1896-ig nyúlik vissza, Heinrich Ehrhardt ekkor alapította meg Fahrzeugfabrik Eisenach nevű cégét, mely kezdetben bicikliket, majd motorkerékpárokat, 1898-ban pedig már autókat is - Németországban harmadikként - gyártott. Az első autó, a Wartburg, nevét a közeli Wartburg váráról, míg műszaki alapján a francia Decauville-től kapta.

1903-ban a Decauville megszüntette az együttműködést, a céget pénzügyi problémák is súlytották, a Wartburg márkanév eltűnt, helyette Dixi néven hoztak forgalomba saját fejlesztésű modelleket. Az I. világháború alatt a gyártás szünetelt, utána pedig a gazdasági válság nehezítette az értékesítést, így az akkor már Fahrzeugfabrik Eisenach néven futó vállalatot felvásárolta Gothaer Waggonfabrik-al.

1930-ban az Austin 7 egyik licencének a sportváltozata neveként ismét megjelent a név.A BMW az 1930-as évek elején mutatta beaa BMW 3/15 DA-3 Wartburg-ot, amelya BMW első sportautója volt.

A Wartburg története 1955-ben vett jelentős fordulatot, ekkor jelent meg a kelet-európai piacon "legendás" Wartburg 311-es modell.

1956-ban a VEB Automobilwerk Eisenach az IFA F9 autó alapjaira épülő új autó neveként kelt újra életre. Az első modell a 311-es (nagykerekű, 15 colos) típus 1965-ig készült nagy sikerrel, köztük olyan változatokkal, mint a kétüléses 313-1 Sport, amelyből Magyarországra összesen néhány darab került, elsősorban színészekhez (pl.:Kazal Lászlónak volt egy). 1962-ben a motort 900-ról 1000 köbcentisre cserélték, ami a 37 helyett 45 lóerőt tudott. A legnagyobb újdonságnak az addigi termoszifon-rendszerű (a meleg és hideg víz fajsúlykülönbségén alapuló) hűtés átépítése volt szivattyúsra, melynek köszönhetően a hűtővíz ritkábban forrt fel (a szivattyús hűtőt már a 313-1 Sporton is alkalmazták, de más formában). A típusjelzés körül ekkor némi kavarodás tapasztalható, a motort már 312-esnek, belső dokumentációban az autót is 312-esnek jelölték, egy darabig azonban Wartburg 1000 néven forgalmazták. 1965-re elkészült egy új, tekercsrugós, lágyabb futómű, de ekkorra még az új karosszéria nem jelent meg. Az 1965 utáni (kiskerekű, 13 colos) autók 312-1 változatként ismertek.

1966-ban jelent meg a "kocka" Wartburg, először 1000-es, majd 353-as típusjelzéssel, bár a kombi és "Camping" változatok egy darabig még a régi, "púpos" kivitelben készültek. Az autón ezután már csak kisebb fejlesztések következtek, 1975-től a "353W" (Weiterentwicklung, továbbfejlesztés) már 50 lóerőt tudott, kormányváltós mellett padlóváltós is lett, elöl tárcsafékek lassították, a hátsó fékkörbe pedig terhelésfüggő fékerőszabályzó került. Az addig alkalmazott dinamót generátorral váltották fel. 1985-ben a DKW-örökségként a motor mögé épített hűtőt a motor elé helyezték át és a vízpumpatengelyre mereven szerelt ventilátort villanymotoros, hőkapcsolós váltotta. A kétütemű Wartburg 353-ast egészen 1989-ig gyártották. Az angol exportra szánt változatnak Wartburg Knight volt a neve.

1989-től készült négyütemű motorral egy továbbfejlesztett változat, Wartburg 1.3 néven, Volkswagen golf II motorral, egészen 1991-ig, amikor a gyártás megszűnt. A gyárat az Opel vásárolta meg.

Veterán Wartburg autók

Wartburg sport - Melkus RS 1000

volt a sportautó -től Melkus . Ez egy sima sportkocsi hajtott hangolt közepére szerelt Wartburg 3-hengeres 2 ütemű motor a Wartburg 353 . A legtöbb autó használta a 992 cc változat, amely a végsebesség 175 km / h, de néhány a későbbi autó volt az 1200 cc változat. A verseny változata a 992 köbcentis motorral felszerelt sport karburátor gyártott 90 LE az utcai változat és 118 LE a verseny változat és a végsebessége 210 km / h (130 mph). Ez volt sirályszárny-ajtó . 101 autó között végezték 1969 és 1979-ben a drezdai gyárban.

Az alváz egy hagyományos létraváz a roll bar integrált szélvédő keret és a vezetőülés mögött. A test volt üvegszál .

A Melkus RS 1000 szerepelt a zenei videót ATC 2000-ben hit, a Föld körül . Az időt a 50 éves jubileumi limitált számban 15 RS 1000 kerül sor. [ 1 ] Az első sportautó a sorozat mutatták be november 26-án, 2006. Egy nyitott roadster nevű Melkus PT 73 Spyder épült az RS 1000 alváz, de csak egy prototípus.

A frissített verzió, szinkronizált az RS 2000, jelenleg fejlesztés alatt áll. [ 2 ] Melkus bejelentette az új RS 2000 lesz kiállítva az Internationale Automobil Ausstellung (International Motor Show) Frankfurt, Németország a 17. a 27. szeptember 2009. [ 3 ] A vállalat jelenleg fizetésképtelen. [ 4 ]


Kapcsolódó Wartburg hivatkozások