Volkswagen

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. július 5., 10:08-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Volkswagen
Alapítva1937. május 28.
AlapítóNemzetiszocialista német kormány
SzékhelyWolfsburg, Németország
A(z) Volkswagen weboldala


Veterán Volkswagen márkatörténet

Kormányzati nyomásra, egészen pontosan Adolf Hitler irányzata alapján jött létre a Volskwagen a célból, hogy az akkori német autópiacot uraló nagy és drága autók mellett az átlagemberek számára is megvásárolható négykerekű szülessen. A „népautó” tervezéséhez kapott ukáz szerint az autónak alkalmasnak kell lennie legalább két felnőtt és három gyerek szállításához, ára pedig nem lehet több, mint egy motorkerékpáré (az árát 1000 márkában maximalizálták). A feladatot Dr. Ferdinand Porsche nyerte el, így készült el az első népautó, a Volkswagen Bogár, ekkor persze még nem ezen a néven, a Bogár szót csak az 1960-as évektől kezdték tudatosan használni.

A wolfsburgi gyár a II. világháború idején jelentős károkat szenvedett, majd a háború végeztével brit kézre került. A gyártósorokat szétszedték és Angliába szállították. A fáma szerint a britek, meglátva a Bogár koncepcióját, csak legyintettek, mondván nem életképes a modell.

A gyártás végül 1947-ben indult újra, melyben kulcsszerepe volt a brit Ivan Hirst-nek. Az eladások az 50-es években lódultak meg, a Bogár világszerte sok hódolóra talált. 1961-ben elkészült az ötmilliomodik Bogár. 1973-ban mutatták be a Volkswagen Passat-ot, egy évvel később pedig az akkoriban már piacát vesztő gyárat megmentő Volkswagen Golf-ot és Volkswagen Scirocco-t. 1975-ben ismét új modellt mutatott be a gyár, a Volkswagen Polo-t, s innentől a Volkswagen – nevéhez híven – ismét rendkívül népszerű lett a „nép” körében.


Veterán Volkswagen autók


Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások