Volkswagen

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Volkswagen autók)
 
(4 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Volkswagen
| név = Volkswagen
-
| logo =  
+
| logo = Volkswagen_logo.png
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
24. sor: 24. sor:
== Veterán Volkswagen autók ==
== Veterán Volkswagen autók ==
-
=== II. világháború előtti oldtimer Volkswagen modellek ====
+
==== II. világháború előtti oldtimer Volkswagen modellek ====
* [[Volkswagen Bogár (Typ 1)]] (1938)
* [[Volkswagen Bogár (Typ 1)]] (1938)
-
=== II. világháború utáni oldtimer Volkswagen modellek ====
+
==== II. világháború utáni oldtimer Volkswagen modellek ====
* [[Volkswagen Bogár (type 11)]] (1945-1972)
* [[Volkswagen Bogár (type 11)]] (1945-1972)
69. sor: 69. sor:
== Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások ==
== Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások ==
 +
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Németország]]
[[Kategória:Németország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Volkswagen,oldtimer Volkswagen"></meta>
 +
<meta name="description" content="Volkswagen - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 07:54-kori változata

Volkswagen
Volkswagen logo.png
Alapítva1937. május 28.
AlapítóNemzetiszocialista német kormány
SzékhelyWolfsburg, Németország
A(z) Volkswagen weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Volkswagen márkatörténet

Kormányzati nyomásra, egészen pontosan Adolf Hitler irányzata alapján jött létre a Volskwagen a célból, hogy az akkori német autópiacot uraló nagy és drága autók mellett az átlagemberek számára is megvásárolható négykerekű szülessen. A „népautó” tervezéséhez kapott ukáz szerint az autónak alkalmasnak kell lennie legalább két felnőtt és három gyerek szállításához, ára pedig nem lehet több, mint egy motorkerékpáré (az árát 1000 márkában maximalizálták). A feladatot Dr. Ferdinand Porsche nyerte el, így készült el az első népautó, a Volkswagen Bogár, ekkor persze még nem ezen a néven, a Bogár szót csak az 1960-as évektől kezdték tudatosan használni.

A wolfsburgi gyár a II. világháború idején jelentős károkat szenvedett, majd a háború végeztével brit kézre került. A gyártósorokat szétszedték és Angliába szállították. A fáma szerint a britek, meglátva a Bogár koncepcióját, csak legyintettek, mondván nem életképes a modell.

A gyártás végül 1947-ben indult újra, melyben kulcsszerepe volt a brit Ivan Hirst-nek. Az eladások az 50-es években lódultak meg, a Bogár világszerte sok hódolóra talált. 1961-ben elkészült az ötmilliomodik Bogár. 1973-ban mutatták be a Volkswagen Passat-ot, egy évvel később pedig az akkoriban már piacát vesztő gyárat megmentő Volkswagen Golf-ot és Volkswagen Scirocco-t. 1975-ben ismét új modellt mutatott be a gyár, a Volkswagen Polo-t, s innentől a Volkswagen – nevéhez híven – ismét rendkívül népszerű lett a „nép” körében.


Veterán Volkswagen autók

II. világháború előtti oldtimer Volkswagen modellek


II. világháború utáni oldtimer Volkswagen modellek

Kapcsolódó Volkswagen hivatkozások