Trojan
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Trojan | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1914 | alapító = Leslie Hayward Hounsfield | megszűnt = | székhely = Anglia …”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. július 5., 09:15-kori változata
Trojan | |
Alapítva | 1914 |
Alapító | Leslie Hayward Hounsfield |
Székhely | Anglia |
Veterán Trojan márkatörténet
Az első modelljét 1922-ben bemutató Trojan a megfizethető árú autók piacára kívánt betörni, ám a koncepció nem működött. Többek közt azért nem mert az első prototípust már 1914-ben elkészítő cég a modell gyakorlatilag változtatásnak nélkül dobta piacra 8 évvel később. Az idejétmúlt karosszériának és technológiának köszönhetően az autó nem volt túl sikeres. Ez követte az Trojan LW és Trojan RE modell, ám ezek is az elődmodell sorsára jutottak. Az alapító otthagyta a céget, melyben akkor már a Leyland Motors szerzett tulajdonrészt. Az autógyártás 1936-ban szűnt meg, a II. világháború közeledtével a Trojan átállt a teherautógyártásra.
A céget 1959-ben vásárolta meg Peter Agg, aki Heinkel buborákautó licencét megvásárolva indította újra az autógyártást. A Trojan 200 néven futó Heinkel hasonmások egészen 1965-ig készültek a gyárban, ez volt a Trojan utolsó utcai autója.
Veterán Trojan autók
- Trojan LW (1930-n.a.)
- Trojan RE (1931-n.a.)
- Trojan 200 (1959-1965)