Triumph

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. július 27., 15:52-kor történt szerkesztése után volt.
Triumph
Triumph logo.png
Alapító1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
Megszűnt1984
SzékhelyCoventry, Anglia


Tartalomjegyzék

Veterán Triumph márkatörténet

1887-től kerékpárt, 1905-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol Triumph, bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a Standard vásárolta meg.

A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a Triumph TR-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.

A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a BMW birtokolja.


Veterán Triumph autók

I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek

II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek

Triumph motorok

Triumph Motorcycles MODEL-BY-MODEL:

HISTORY OF TRIUMPH PRODUCTION 1937-83

  • 1937-40..........Tiger 70 (249cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 80 (349cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 90 (497cc OHV single)
  • 1937-40..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1938-40..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1940-45..........World War 2 halts civilian production
  • 1946-58..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1946-59..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1949-58..........TR5 Trophy (498cc OHV twin)
  • 1950-66..........6T Thunderbird (649cc OHV twin)
  • 1954-61..........T110 Tiger (649cc OHV twin)
  • 1954-68..........Tiger Cub (200cc OHV single)
  • 1956-70..........TR6R/C Trophy (649cc OHV twin)
  • 1957-66..........3TA/Twenty One (348cc OHV twin)
  • 1957-66..........5TA (490cc OHV twin)
  • 1959...............T100 Tiger (490cc OHV twin)
  • 1959...............T120 Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960...............TR7A/B Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1961-72..........T120C/R Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960-61..........T100A Tiger (490cc OHV twin)
  • 1962-65..........T100SS Tiger (490cc OHV twin)
  • 1963-69..........T90 Tiger (348cc OHV twin)
  • 1966-67..........TT Special (649cc OHV, 2 carbs, racer)
  • 1966-74..........T100R Daytona (490cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1969-74..........T150/V Trident (740cc OHV triple)
  • 1970...............T120RT Bonneville (750cc OHV twin, US only)
  • 1971-72..........T120RV Bonneville (649cc OHV twin, 5 speed)
  • 1971-72..........TR6R/RV Tiger (649cc OHV twin)
  • 1973-83..........TR7RV Tiger 750 (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973-83..........T140RV/E Bonneville (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973...............X75 Hurricane (740cc OHV triple)
  • 1975...............T160 Trident (740cc OHV triple, elec start)
  • 1977...............T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV twin)
  • 1979...............T140D Bonneville Special (744cc OHV twin)
  • 1981...............T140LE Bonneville Royal Wedding (744cc twin)
  • 1982...............T140 TSX factory custom (744cc OHV twin)
  • 1982...............T140 TSS (744cc 8-valve twin)

CONVERSIONS TO UNIT CONSTRUCTION:

  • 350 twin.........First year of Unit Construction: 1957
  • 500 twin.........First year of Unit Construction: 1959
  • 650 twin.........First year of Unit Construction: 1963


Kapcsolódó Triumph hivatkozások