Tatra

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Tatra | logo = Fájl:Tatra_logo.png | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1923 (1850) | alapító = Ignác Šustala | megszűnt …”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Tatra
| név = Tatra
-
| logo = [[Fájl:Tatra_logo.png]]
+
| logo = Tatra_logo.png
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  

A lap 2010. július 2., 08:28-kori változata

Tatra
Tatra logo.png
Alapítva1923 (1850)
AlapítóIgnác Šustala
Megszűnt1984
SzékhelyKopřivnice, Csehország
KulcsemberekHans Ledwinka
A(z) Tatra weboldala


Veterán Tatra márkatörténet

A Tatra – mely kezdetben lovas kocsikat és vonatvagonokat gyártott - már 1906-ban bemutatta első autóját. Az első sikermodell az I. világháború után 1923-ban jelent meg Tatra 11 név alatt. A cég életében kulcsszerepet játszott a rendkívül tehetségesnek mondott tervezőmérnök, Hans Ledwinka, mely 1934-re készült el formabontó, a világ első áramvonalas tervezésű négykerekűjével, a Tatra T 77-el. A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a T 77-re épülő új modelljét, a szintén lenyűgöző formájú Tatra 600 Tatraplan-t, melyhez később – a Cseh Kommunista Párt ukásza alapján – már csak a közhivatalok dolgozói juthattak hozzá.

A Tatra ezzel párhuzamosan – visszatérve gyökereihez – teherautókat is készített üzemében. 1956-ban mutatta be a V8-as léghűtéses motorral szerelt Tatra 603-at, melyet egészen 1973-ig gyártottak, az ezt követően gyártott 613 már közel 200 km/h-s sebességre volt képes.

A cég a 90-es években magánkézbe került, a korábbi sikereket nem sikerült megismételni, így az autógyártást 1999-ben beszüntette a Tatra.


Veterán Tatra autók

Kapcsolódó Tatra hivatkozások

, Csehszlovákia