Steyr Type 30
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Steyr 30 alaptípus) |
a (→Források, hivatkozások: kiigazítás) |
||
(16 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
29. sor: | 29. sor: | ||
| gyorsulás = NA | | gyorsulás = NA | ||
| végsebesség = 90 km/h | | végsebesség = 90 km/h | ||
- | | kapcsolódó modellek = | + | | kapcsolódó modellek = [[Steyr]] veterán autók |
}} | }} | ||
== Steyr 30 Bevezető == | == Steyr 30 Bevezető == | ||
35. sor: | 35. sor: | ||
[[Fájl:MHV_Steyr_30_1931_02.jpg|420px]] | [[Fájl:MHV_Steyr_30_1931_02.jpg|420px]] | ||
- | A Steyr 30 októberében mutatták be 1930 | + | A Steyr 30 októberében mutatták be az 1930-as Párizsi Autószalonon. Az autót [[Ferdinand Porsche]] tervezte. Soros, 6 hengeres benzinmotor került az orrába, a meghajtás egy 4-sebességes manuális váltón, a hátsó kerekekre hatott. Az első kerekek merev tengelyen és hosszirányú laprugókon keresztül, kapcsolódtak az alvázhoz. A hátsó tengely felfüggesztése egy keresztirányú laprugóval és hossz lengőkar megvezetéssel készült. A karosszéria az akkori szokásoknak és divatnak megfelelően sok kézi munkával került összeszerelésre. |
<youtube>l-DJOULYHhE</youtube> | <youtube>l-DJOULYHhE</youtube> | ||
47. sor: | 47. sor: | ||
=== Steyr 30 alaptípus === | === Steyr 30 alaptípus === | ||
- | [[Fájl:Steyr 30 01.png| | + | [[Fájl:MHV Steyr 30 1931 03.jpg|720px]] |
+ | |||
+ | '''Azok a múlt századi, '30-as évek''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Steyr 30 01.png|720px]] | ||
'''Egy restaurált múzeumi darab Ausztriából''' | '''Egy restaurált múzeumi darab Ausztriából''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Steyr 30 03.jpg|720px]] | ||
+ | |||
+ | '''A tervező már akkor is tudott valamit!''' | ||
=== Steyr 30 S === | === Steyr 30 S === | ||
+ | [[Fájl:Steyr-30S-07.jpg|720px]] | ||
+ | |||
+ | '''Várakozva......''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:1929-steyr30cabr.jpg|720px]] | ||
+ | |||
+ | '''Túra közben''' | ||
=== Steyr 30 cabrio === | === Steyr 30 cabrio === | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Steyr_30_cabrio10.jpg|720px]] | ||
+ | |||
+ | '''-utcai újraélesztés-''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Steyr30 cabrio 02.jpg|720px]] | ||
+ | |||
+ | '''múzeumi pihenő''' | ||
== Mit találtuk még róla ? == | == Mit találtuk még róla ? == | ||
62. sor: | 85. sor: | ||
== Források, hivatkozások == | == Források, hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | [http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr-Daimler-Puch Steyr-Daimler-Puch AG. wikipédia] | ||
+ | |||
+ | [http://www.motorclassic.at muzeumi séta] | ||
+ | |||
+ | [[Kategória:Autótípus]] | ||
+ | [[Kategória:Ausztria]] |
A lap jelenlegi, 2012. szeptember 18., 10:06-kori változata
Steyr type 30 | |
Steyr-Daimler-PUCH AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1930-1932 |
Darabszám | 2200 db |
Modellvariánsok | type 30 S, type 30 cabrio |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Ferdinad Porsche |
A(z) STEYR Type 30 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4180 mm |
Szélesség | 1640 mm |
Magasság | 1670 mm |
Tömeg | 1190 kg |
Alváz | acél hossztartók, kereszterevítők |
Tengelytáv | 2980 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2048 ccm |
Felépítés | soros hathengeres, orrmotor |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~40 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 90 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr veterán autók |
Tartalomjegyzék |
Steyr 30 Bevezető
A Steyr 30 októberében mutatták be az 1930-as Párizsi Autószalonon. Az autót Ferdinand Porsche tervezte. Soros, 6 hengeres benzinmotor került az orrába, a meghajtás egy 4-sebességes manuális váltón, a hátsó kerekekre hatott. Az első kerekek merev tengelyen és hosszirányú laprugókon keresztül, kapcsolódtak az alvázhoz. A hátsó tengely felfüggesztése egy keresztirányú laprugóval és hossz lengőkar megvezetéssel készült. A karosszéria az akkori szokásoknak és divatnak megfelelően sok kézi munkával került összeszerelésre.
Egy patinás találkozó felvételei, sok más veterán autóval
Steyr 30 típusváltozatok
A viszonylag kis darabszámban gyártott (nem feledkezzünk meg róla, akkor az autó luxuscikknek számított) típus alvázára, annak kisebb módosításaival, készült el a "30 S", amely nyitott/ponyvatetős, 4 ajtós felépítményt kapott, továbbá a "30 cabrio" amely kétajtós karosszériával került bemutatásra. E két változatot 1932 után is gyártották.
Steyr 30 alaptípus
Azok a múlt századi, '30-as évek
Egy restaurált múzeumi darab Ausztriából
A tervező már akkor is tudott valamit!
Steyr 30 S
Várakozva......
Túra közben
Steyr 30 cabrio
-utcai újraélesztés-
múzeumi pihenő
Mit találtuk még róla ?
Az eredeti német nyelvű adattáblázat