Steyr
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Steyr márkatörténet: bevezető szöveg apró módosítás) |
|||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán Steyr márkatörténet == | == Veterán Steyr márkatörténet == | ||
- | Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[Ferdinand Porsche|Dr. Ferdinand Porsche]] érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az [[Austro-Daimler|Austro-Daimlerrek]], így jött létre a [[Steyr-Daimler-Puch]], mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket gyártott. | + | Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák '''Steyr''' az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként [[Ferdinand Porsche|Dr. Ferdinand Porsche]] érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az [[Austro-Daimler|Austro-Daimlerrek]], így jött létre a [[Steyr-Daimler-Puch]], mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket, illetve katonai célokra kifejlesztett különböző gépjárműveket gyártott. |
A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt [[Fiat]]-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették. | A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt [[Fiat]]-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették. | ||
- | |||
== Veterán Steyr autók == | == Veterán Steyr autók == |
A lap 2012. július 29., 20:49-kori változata
Steyr | |
Alapítva | 1915 |
Alapító | Hans Ledwinka |
Megszűnt | 1978 |
Székhely | Steyr, Ausztria |
Veterán Steyr márkatörténet
Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák Steyr az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként Dr. Ferdinand Porsche érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket, illetve katonai célokra kifejlesztett különböző gépjárműveket gyártott.
A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.
Veterán Steyr autók
- Steyr Type 30 (n.a.-n.a.)
- Steyr Type 40 (n.a.-n.a.)
Kapcsolódó Steyr hivatkozások